Bukefalos 28 år!

carbon gel/pro classic?

P

pea_

Jag hade tänkt köpa ett par bruna Veredus carbon gel men de var slut och skulle inte komma in där jag tänkte köpa dem. Då fick jag istället erbjudandet att köpa svarta med brunt läder inuti till samma pris. Tror den modellen heter Pro classic Baloubet men är inte säker.

Har någon erfarenhet av de skydden? Har de skydden samma carbon gel funktion med stötdämpning osv. eller är det bara plast? Finns det annars carbon gel med skinn. Känns ganska praktiskt med skinn i också. Vad tycker ni?

Tacksam för svar!
 
Sv: carbon gel/pro classic?

Jag har Pro classic. De har inte gel o carbonförstärkning, men de skyddar mycket bra ändå. Superenkla att göra rent, bara att smörja o torka ur, sen klara att använda igen. Dessutom är de bra när det är blött ute då inte suger åt sig vatten.

Tror inte du blir missnöjd!
 
Sv: carbon gel/pro classic?

Det låter ju bra :) Vill gärna ha lite fler åsikter med för och nackdelar. Någon som provat båda kanske?

Lite osäker gällande färgen också. Har ju mörkbrun utrustning annars men hästen är mörk brun/gråskimmel med svarta ben så det kanske funkar ändå?

Kan tillägga att jag får både fram och bak för 2000:- vilket verkar vara billigt även för att vara carbon gel vad jag har förstått, eller?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som helt oinsatta och tidigare helt (nu bara halvt ;) ) ointresserade av babyprylsshoppingen tänkte jag höra lite med proffsen eftersom...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 954
J
Hoppning För mej är det är mörk djungel alllt det hära med utgående, nya modeller osv. Jag är ute efter ett par senskydd, bak och fram. Ingen...
Svar
12
· Visningar
3 829
Senast: Camisado
·
Utrustning Vad heter den gamla modellen av Veredus-skydden?? Försökt att googla men jag hittar bara carbon gel/olympic eller pro classic, dvs de...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: alice
·
J
Hoppning Är det någon som vet var man kan köpa såna här skydd men bruna? http://www.henrikssonsridsport.se/veredusproclassic.jpg Jag kan inte...
Svar
6
· Visningar
1 572
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp