Cartrophen

Kivina

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av Cartropheninjektioner? Tanten, nyss fyllda 10 år och korsbandsopererad för över 7 år sedan, har börjat se lite stel ut i sina bakben. Jag vet att hon har artros I båda knäna efter en ordentlig genomgång med röntgen för ett par år sedan. Hon har alltid ätit tillskott (just nu äter hon Senior från svenska djurapoteket, hon har fått Hyaluron från Trikem också som boost), men nu känns det som att det inte riktigt räcker. Därför funderar jag på Cartrophen istället för antiinflammatoriska preparat. Vad säger ni?
 
Har ingen egen erfarenhet av Cartrophen men en bekant använde det på sin hund mot just knäartros. På henne satt effekten inte i särskilt länge, men har hört att det kan variera.

Om du vill prova något annat tillskott så finns ju även Nutrolin Hip & Joint, har goda erfarenheter av den.
 
Inte knäartros, men jag är inne på min 2:a spondylosschäfer. Cartrophenspruta var 4:e vecka, Onsior dessemellan. Bara goda erfarenheter.
 
Tack för era svar!

Hon har nu fått första dosen i måndags och samtidigt äter hon Onsior i 4 veckor för att boosta. Jag ska fundera på vilket tillskott hon ska få framöver, har också goda erfarenheter av Nutrolin! Det lutar mot den eller Ledsupport från svenska djurapoteket.
 
Gett Cartrophen till katt med spondylos och artos, hade god effekt, dock verkar den inte hålla i sig så länge.
 
Gett Cartrophen till katt med spondylos och artos, hade god effekt, dock verkar den inte hålla i sig så länge.
Tack för input! Hunden är insatt på cartrophen och har fått två doser nu. Hon äter onsior också (förutom dagen innan och dagen för behandling) och jag upplever henne lite fräschare. Vi ska också boka tid för laser då hon är spänd I musklerna runt knäna också. Jag försöker massera men hon fräser bara åt mig och vägrar gå med på massage. Jag brukar vanligtvis inte ge mig på såna här hanteringsfrågor, men när den här hunden gör så här, då vet jag att hon tycker det gör riktigt ont.
 
Brorsans labbe var också korsbandsopererad och de fick riktigt bra hjälp av cartrophen, men vet inte hur ofta de behövde ge honom. Tror de gav grönläppad mussla också.
Hoppas det funkar för tanten :heart
 
Vad har ni för erfarenheter av Cartropheninjektioner? Tanten, nyss fyllda 10 år och korsbandsopererad för över 7 år sedan, har börjat se lite stel ut i sina bakben. Jag vet att hon har artros I båda knäna efter en ordentlig genomgång med röntgen för ett par år sedan. Hon har alltid ätit tillskott (just nu äter hon Senior från svenska djurapoteket, hon har fått Hyaluron från Trikem också som boost), men nu känns det som att det inte riktigt räcker. Därför funderar jag på Cartrophen istället för antiinflammatoriska preparat. Vad säger ni?
Jag har väldigt bra ergarenhet av cartopheninjektioner.
Vår staffe med artros i ffa armbågarna men även lite höfter hade ett smärtgenombrott för några år sedan när jag fortfarande sprang med honom. Trots vila och smärtstillande ville hältan inte ge sig.
Efter ett års cartopheninjektioner kunde vi avsluta dem och han har sedan dess kunnat agera sällskapshund och gått långa promenader utan problem. Det enda tillskott han får nu är glucosamin + att jag är noga med att hålla honom så slimmad som möjligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver bolla lite tankar... Jag har en storpudel här hemma, som inte riktigt är fräsch. Han har till och från varit halt...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Emor
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 491
Senast: squarepants
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 713
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp