Casa Grande

Minnaa

Trådstartare
Nån som har en häst efter Casa Grande? Eller sett någon avkomma? Vill veta så mycket som möjligt om hans avkommor och även om han själv. Vet en del men ska ev köpa en avkomma och vill veta mer! :bump:
 
Sv: Casa Grande

det jag har sett av hans ännu unga avkommor är: ganska bra typ,dock många som är stora och ngt åt det tyngre hållet...
trevliga rörelser men inget jättescoop i hoppningen...

Men jag har sett 5-6 stycken så det är ju inte så många...
 
Sv: Casa Grande

Lånar tråd:)

Nu har det gått ett år, Några fler erfarenheter om hans avkommor?
 
Sv: Casa Grande

Hör med Girasol, hon har en ue. Calido - Calando - Landmeister - Fasolt osv.
 
Sv: Casa Grande

Vi har en tvååring efter honom, mödernet är just den märr som JSH nämner.

Denna gumma lär bli stor och är det redan för dagen. Men då ska man ha i åtanke att märren själv stoltserar med ca 176 cm över havet. Hon har ärvt Casa Grandes mer runda kroppsform. Hennes skalle är så cool, hetsar verkligen inte upp sig i onödan -inte i nödan heller.
Hon skadade sig som fölunge och framtiden är oviss. Men hon rör sig trevligt. Av naturliga skäl har vi ju inte löshoppat henne, men hon hoppar gärna tämeligen orädd över de hinder vi har i hagarna ex. diken, någon stock osv.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07510000-07519999/640x480/7513472.jpg

Inte så bra bild, tagen på sniskan och allt. Den är sedan i vintras....


Gira :banana:
 
Sv: Casa Grande

Men jag rättade ju upp bilden till dig ju :)
pastejja

U
 
Sv: Casa Grande

Tänk att det bara finns en enda användare på Buke som har en avkomma:o Men några fler borde väl ha träffat någon?:confused:
Ancan hade ju iofs träffat endel, men kom igen nu! Det är ju betäckningsdags!!!
 
Sv: Casa Grande

Med det psyket vår gumma har så skulle jag kunna ha en hel drös... Bara för den skull! :love:


Gira :banana:
 
Sv: Casa Grande

Jag red Casa Grande under en betäckningssäsong när han stod utanför Jönköping och kan berätta att han är ganska hingstig men annars mycket trevlig. Jag gillar honom skarpt:) Har även haft en del att göra med hans avkommor och dom har som sagt ett mycket bra huvud. Ganska mycket humör men samtidigt coola, dom jag har sett har varit ganska ädla, men dom har fullblodsmammor. Själv är han ju rätt rejäl.
 
Sv: Casa Grande

Det låter ju inte helt fel. Mitt stos nackdel i psyket är att hon är svår att fånga i hagen, och lär sin föl det:eek: Så jag räknar med att få jobba med det, iaf på fölen
 
Sv: Casa Grande

Jo jag har fött upp en efter CC u: fullblod. Snyggaste 1 åring jag sålt och med ett underbart temp. Tjejen som köpt honom har fått rek att visa på rådgivande bedömning i höst, han är 2 år.

På bilden är han 1 år.

2703594.jpg
 
Sv: Casa Grande

Nu ska vi se här...
Sto, brun, 159 cm

Hoppning
8-7-6-7-8-8 = 44p Klass II (ett N på ridprov)

Dressyr
8-7-6-8-7-7 = 43p Klass II (ett N på ridprov)
 
Sv: Casa Grande

Puttar upp en gammal tråd och frågar alla er allvetande bukare ;) Vad har det blivit av casa grandeungarna?? Hur ser dom ut och hur verkar dom?? Har han lämnat bra??
 
Sv: Casa Grande

Den hästen som Zuzzi länkade till är det min tränare som ägt och utbildat. Hon går idag 1,50 och gör det riktigt bra. Blev bästa svenska hopphäst på unghäst VM och har såklart en fenomenal teknik. Det är en mycket trevlig häst men gillar inte framridningar. Jag tror det blivit bättre men som unghäst blev hon jätterädd för andra hästar på framridningen så det gick knappt att värma henne. Snygg häst åt det lite kraftigare hålelt, men det syns då inte när hon hoppar! :)
 

Liknande trådar

Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 720
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Anläggning Jag funderar på att köpa en spridare att dra med fyrhjulingen. Budget max 5000 kr. Vad är vettigt för de pengarna? Det finns ju spridare...
Svar
10
· Visningar
84
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Secret Easterbunny 2024
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp