• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Allimacarson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 506
A

Allimacarson

Någon som vet nått om denna tyska hingst? Hur hans avkommer är? Jag har sett en som har ett jättefint steg och hoppar kanon, dock är den inte hoppad så mycket så jag undrar om denna avkomma kan vara nått för framtiden..:crazy:

Sv: Cassini I

Cassini I är en av senare års giganter i tysk avel. Jag skulle föreslå att du söker på internet efter info, finns massor om honom.

Lite kan du få av mig så kanske det blir enklare att söka:

Cassini I är efter legenden Capitol I ue: Caletto II och är sådeles halvsyskon med tex vår egen Cardento.

Cassini I reds först av dansken Bo Kristoffersen men togs senare över av Franke Sloothaak och det är väl främst under Franke vi minns honom. De fick massor av framgångar tillsammans.

Cassini I har varit mycket framgånngsrik i aveln och har 14 godkända söner i Tyskland (2005) bla Cumano som tävlades av Jos Landsink i Athen OS och Ingmar som anses som en av de mest lovande hästarna i världen.
Hans nedärvning är det alltså inget fel på....

Har endast haft mindre kontakt med avkommorna då det inte finns speciellt många i Sverige så hur psyke och humör är kan jag inte säga men klart är att Cassini lämnar hästar med potential att hoppa riktigt högt upp i klasserna.

Läs mer själv på internet´. Fler frågor får du skriva igen.

Caressini L som godkändes vid årets bruksprov är efter Cassini I. Han hade enligt testryttarna en enorm kapacitet.

Hej Jag har två hästar i Tyskland ochi det stallet står 3 st Cassini avkommor. En ätr jätte fin , hoppar lätt och bra teknik. De andra 2 är normala till ok hopphästar ngt tunga och kanske lite långsamma. Bra i huvudet.Vet ej morfädrar på dem.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Murray
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 499
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka