Cavaletti täcken

F

Fejka

Jag köpte nyss ett cavaletti of sweden regntäcke på gekås (jag vet,synd:smirk: ) Jag hade på d över en natt över svettäcket (ute)båda täckena var genomblöta när jag skulle ta av dom nästa dag,nån som har ett cavaletti täcke?? Hur funkar dom för er?Detta kanske ba va ett fabrikatfel,eller?Vågar inte lägga på d nu när d e så kallt om täckena skulle bli genomblöta igen(hon går på lösdrift) Nån som har nån superduper impregnering som funkar megabra???

Vad är vattenpelarn på det? täcket är mörkblått med ett yttepytte tunnt "foder" på insidan och vit/gult teddyludd vid manken
 
Sv: Cavaletti täcken

Vad trist just som du köpt nytt. Har du vägarna förbi så be att få ett tillgodo kvitto och ta ett täcke av annat märke, finns täcken där inne som verkligen håller i ur och skur. Av just cavaletti har jag ingen erfarenhet av
 
Sv: Cavaletti täcken

tar över två timmar dit XD så ja har ingen lust att åka tillbaka:smirk: Vet nån om cavaletti har nåt hemsida där d står info om täckena?

räcker d sen med en superbra impregnering??:D
 
Sv: Cavaletti täcken

d fanns bara det fleecefodrade regntäcket,men d skulle vara 100% vattentätt :confused: å vattenpelaren 8000:crazy:

Gjorde oxå standardtestet för täcken,tog en spann med vatten å hällde över,d gick rätt igenom i princip :confused: fast täcken kanske inte ska vara gjorta för typ 10 miljarder liter på 0.000006 sekunder :D :devil:
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 100
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 745
Senast: Emine
·
L
Utrustning Brukar ni torktumla era Bucastäcken? Jag lämnade in mina täcken på tvätt hos den lokala hästbutiken. De brukar tumla täckena och det...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp