Centrerad Ridning 2

mino

Trådstartare
(Ursäkta om detta redan varit uppe)
Har nån läst både den gamla och den nya Centrerad Ridning (Sally Swift)?
Finns det anledning att köpa den nya om man har den gamla? Tyckte att den gamla hade ett lite tungt språk, är det bättre i den nya?

/mino
 
Skrev en tråd om den boken för några veckor sen men fick inget svar :D

Hade då just varit och köpt den på bokhandeln, ett rent impulsköp :angel:
Jag har även den gamla boken och tror att dom kompletterar varandra ganska bra. Har bara kommit en bit i den nya så jag kan inte riktigt uttala mig ännu.

Den nya boken är uppbyggd med olika pass (11 st tror jag) Där varje pass börjar med övningar från marken och sedan hur man använder sig av dom på hästryggen.

Om man skulle sammanfatta det lite så tror första boken handlar mer om själva grundfilosofin och att andra sedan går in på mer specifika övningar :)

Rekommenderar den iallafall :bow:

Nu när vi ändå är inne på det här med Centrerad ridning måste jag bara få säga att den har hjälp mig mycket. Jag har fått mer känsla i ridningen och hästarna går bättre. Läser vidare i min bok med spänning :bump:
 
Håller helt med om att det är en stor inspirationskälla.
Jag var förbi bokhandeln och bläddrade i boken i går, den verkar som du skriver lite mer konkret än den andra. Kanske en lämplig julklapp till mig själv?!?

/mino
 
Vad heter boken? :confused: Jag skulle gärna vilja köpa den, vet ni pris etc?
/Caramelle
 
Boken heter Centrerad ridning 2. Jag köpte den på nätet (Adlibris) för 202 kr + frakt. Tror att den kostar 349 kr i en bokhandel.

/Pauling
 
Jag hittar den bara på engelska...
Finns den på svenska?
/Caramelle
 

Liknande trådar

Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
425
Senast: starcraft
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 339
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: Stereo
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp