Centrerad ridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där ja, nu har jag anmält mig till kursen i centrerad ridning som går på söndag. Hon som ska instruera är mycket populär och är utbildad till nivå 4. Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig men det blir nog bra.

I anmälningsformuläret skulle man lämna önskemål om häst. Jag känner ju inte till hästarna så bra så jag skrev upp nordisen som ska påminna om connemaran jag red sist men som hade en hemsk sadel som gav mig blödande skavsår. Jag hoppas att nordisen har en bekvämare sadel. Som andra alternativ skrev jag upp connemaran.

Efter ridningen är det en clinic med samma instruktör. Det är teori om bålstabilitet och den anmälde jag mig också till.

Så, helgen är räddad.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I söndags var jag på kursen i CR. Först var det ridning 45 minuter i små grupper, d.v.s. 3 stycken i varje grupp. Jag hade fått den...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då har jag varit iväg och ridit lektion :) . På den här ridskolan har flera av instruktörerna utbildning i centrerad ridning, nivå 1...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det åter dags för nivå 4-tränaren att hålla kurs och jag hade anmält mig både till ridningen och den sista teorilektionen. Jag...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp