CH Excelisor - ngn som har?

Sv: CH Excelisor - ngn som har?

Vad är det för tyglar du har till det tränset? Letar själv efter tyglar med tygelhakar att ha till mitt excelisor-träns, men hittar inga till pris som känns överkomligt, så jag vill gärna ha tips! :)

de är släta lädertyglar från hööks, tror de kostade runt 275kr, men nde är helt underbara :love: dock blir färgen tråkig efter ett tag, typ som att dammet drar sig till dem o fastnar, men annars är de helt perfekta ska köpa lika dana till mitt andra träns me ^^

Tack för tipset! :)

Hittade dem, kostar 249 kr, tyvärr fanns de bara i full vilket brukar bli på tok för långt för min kort-halsade kuse.. :cry:

Men förresten, du skulle inte kunna mäta hur långa dina är vid tillfälle? :idea: Har upptäckt att det kan skilja flera dm på olika tyglar i storlek full...

jo du kan ta av den men remmarna med spännet i sitter kvar för dom är fastsydda i nacken. så det är ju inte så snyggt

Senast ändrad:

Kvalitén e kanske inte den bästa, men fodringen är hyfsat mjuk från början. Övriga delar får man jobba upp såklart.
Egentligen ville jag ha ett brunt men den färgen var rikigt hemsk.. såg ut som att alla de bruna tränsen hade hängt på ett loft i 3 år och bara dammat och säckat ihop.. isch.

Storleken var lite knas till min häst iaf. Sidostyckena blev för korta. Nosgrimman och aachenremmen lagom i storlek.
Pannbandet var extremt fult så jag slängde på ett annat. Sen hamnade kökremmen också lite konstigt.
Dessutom bytte jag plats på remmarna. Sidostycket till bettet satt fast längst fram på nackstycket och nosgrimman i den bakre.. blev helt konstigt ju.
Men det duger som slit och släng :p

19379115.jpg

hehehe jag tittade på etg sånt träns i butiken, och då var nosgrimman fastspänd bak och fram... XD nosgrimman var liksokj åt ena hållet och pannbandet åt andra.. :P

Jag har det.
Lädret var helt över förväntat, mjukt och snyggt.
Jag tycker det är stort i storleken, men hellre det eftersom att det går att göra nya hål hur långt som helst pga nackstycket.

Jag har precis bestället och hoppas det komemr i morgon.. Men är lite rädd nu för att det är alldeles förstort :(

Fast jag tyckte att nosremmen verkade bredare på deras kort än eras :(

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka