Chanels valpar

Idag blir valparna en vecka gamla. Tjoho, vad kul. :bump: :banana: Just nu är de inte så mycket att se. De äter och sover och gör ifrån sig, typ. :) Chanel är en jätteduktig och lyhörd mamma. Hon kommer till valparna direkt när de piper efter henne. :)

Här är en bild på gruppmys mellan tre av valparna. :heart

2d94uhk.jpg


Och här är en bild på hela gänget

x4rzi1.jpg


Här följer några individuella bilder. Detta är den svartvita tiken, Anastasia heter hon i stamtavlan. Hon är min lilla favorit hittills. Jag tror att hon kommer bli superfin. Hon är dock bortlovad till en annan kennel som ska starta med mittel då mina föräldrar beslöt sig för att behålla Azalea istället, som såklart också är fin.

2vblap2.jpg


iydkjc.jpg


im2c9i.jpg


Detta är Aragorn.

v7ci37.jpg


zunh9g.jpg


Aslan. Den största valpen i kullen. :)

2enszk8.jpg


2w6whfr.jpg


Och lilla Azalea som mina föräldrar bestämde sig för att behålla själva. :heart

wum2bk.jpg


wlf7o9.jpg


Medan valparna sover får mammahund njuta av lite egentid med sin matte. :) Här är en bild från igår då hon var med på verandan hemma och åt lite kräftost och repeterade lite moment från rallylydnaden. Självklart är vi på höravstånd från valparna så vi hör om de vaknar och vill ha sin mamma tillbaka.
2cshr9l.jpg


Jag kom just på att jag aldrig visat en bild på pappan. Här är han.

11sml42.jpg


2wbvqex.jpg
 
Avanza (för den snärtiga, enkla tiken)
Robur (för den stabila)
Baring (eller Bättring som autokorrekt föreslog, för den förlorade)

Nu vill jag att du börjar föda upp något

PS jag är i tråden för valpbilden.

Precis, har många spännande namn på lur... :D

Ursäkta för halvt trådkap. Men valparna här dock :love:
 
Ja, allt har gått jättebra med valparna och fler bilder samt uppdateringar kommer när jag får något att uppdatera om eller fler bilder att visa. :) Just nu väntar jag på att de ska öppna ögonen. De har fått antydan till glipor så det dröjer nog inte så länge till. Det kommer bli trevligt att få ett par små ögon att titta in i när man pratar med dem, och sedan blir det finare och mer personligt att fotografera. :)
 
Idag blir valparna en vecka gamla. Tjoho, vad kul. :bump::banana: Just nu är de inte så mycket att se. De äter och sover och gör ifrån sig, typ. :) Chanel är en jätteduktig och lyhörd mamma. Hon kommer till valparna direkt när de piper efter henne. :)

Här är en bild på gruppmys mellan tre av valparna. :heart

2d94uhk.jpg


Och här är en bild på hela gänget

x4rzi1.jpg


Här följer några individuella bilder. Detta är den svartvita tiken, Anastasia heter hon i stamtavlan. Hon är min lilla favorit hittills. Jag tror att hon kommer bli superfin. Hon är dock bortlovad till en annan kennel som ska starta med mittel då mina föräldrar beslöt sig för att behålla Azalea istället, som såklart också är fin.

2vblap2.jpg


iydkjc.jpg


im2c9i.jpg


Detta är Aragorn.

v7ci37.jpg


zunh9g.jpg


Aslan. Den största valpen i kullen. :)

2enszk8.jpg


2w6whfr.jpg


Och lilla Azalea som mina föräldrar bestämde sig för att behålla själva. :heart

wum2bk.jpg


wlf7o9.jpg


Medan valparna sover får mammahund njuta av lite egentid med sin matte. :) Här är en bild från igår då hon var med på verandan hemma och åt lite kräftost och repeterade lite moment från rallylydnaden. Självklart är vi på höravstånd från valparna så vi hör om de vaknar och vill ha sin mamma tillbaka.
2cshr9l.jpg


Jag kom just på att jag aldrig visat en bild på pappan. Här är han.

11sml42.jpg


2wbvqex.jpg
Alltså valpbilderna :love::love::love:
De ser ut som marsvinen vi hade när barnen var små :D :heart
 
Idag blir valparna 3 veckor gamla. :D Jag har inte skrivit mycket om dem på sistone inser jag. I alla fall så har de utvecklats fint. Vid det här laget kan de se, höra och har en utvecklad motorik. De kan sitta, stå och går mycket omkring i valplådan. I fredags klippte jag deras klor, igår fick de första smakportionen med fast föda (nötfärs och äggula). Lite skeptiska var de, men det gick ner. :D Idag ska de avmaskas och få expandera sin världsuppfattning lite (med andra ord få komma ur valplådan.).

Valpbesök av folk utanför familjen kommer de få när de är fem veckor gamla.

Som vanligt är jag imponerad av Chanels modersinstinkter. Hon är ett föredöme till mamma och tar mycket väl hand om valparna. Hon är precis som jag vill att en avelstik ska vara. :love:

Här är lite individuella bilder.

Svartvita tiken

25f1sih.jpg


Sobelvita tiken

72rs0h.jpg






Lilla hanen. Han och sobelvita tiken är mina favoriter just nu. Om han ändå hade varit tik...

5mxs1h.jpg


9uamo1.jpg


2jepown.jpg


Stora hanen.

242d3qa.jpg


:love::love::love::love::love::love::love:

Jag funderar dock på att ändra mina namnval till valparna, så därför nämnde jag dem inte vid namn den här gången.
 
Idag blir valparna 3 veckor gamla. :D Jag har inte skrivit mycket om dem på sistone inser jag. I alla fall så har de utvecklats fint. Vid det här laget kan de se, höra och har en utvecklad motorik. De kan sitta, stå och går mycket omkring i valplådan. I fredags klippte jag deras klor, igår fick de första smakportionen med fast föda (nötfärs och äggula). Lite skeptiska var de, men det gick ner. :D Idag ska de avmaskas och få expandera sin världsuppfattning lite (med andra ord få komma ur valplådan.).

Valpbesök av folk utanför familjen kommer de få när de är fem veckor gamla.

Som vanligt är jag imponerad av Chanels modersinstinkter. Hon är ett föredöme till mamma och tar mycket väl hand om valparna. Hon är precis som jag vill att en avelstik ska vara. :love:

Här är lite individuella bilder.

Svartvita tiken

25f1sih.jpg


Sobelvita tiken

72rs0h.jpg






Lilla hanen. Han och sobelvita tiken är mina favoriter just nu. Om han ändå hade varit tik...

5mxs1h.jpg


9uamo1.jpg


2jepown.jpg


Stora hanen.

242d3qa.jpg


:love::love::love::love::love::love::love:

Jag funderar dock på att ändra mina namnval till valparna, så därför nämnde jag dem inte vid namn den här gången.
Lilla hanen verkar ha en schyst attityd. :love:
 
Imorgon blir valparna fem veckor gamla och imorgon ska de återigen få klorna klippta och bli avmaskade. Idag har de fått vara ute för första gången med oss och Chanel på vårt utedäck. Det tyckte de var helt okej.

Nu har man börjat se skillnad på dem avseende karaktär. Den svartvita tiken är mycket framåt och social. Hon är nästan alltid först med att komma och klättra upp i knät. Hon är ett litet busfrö, och dessutom väldigt mån om att man hela tiden ska se henne. Liksom "Se mig! Se mig! Här är jag!". :p Brunvita tiken är jättesöt, lekfull och trevlig, men har en del skinn på näsan. :D Hon har också redan börjat inbilla sig att hon ska hänga med och vakta när hon hör de vuxna hundarna skälla, så det får jag nog ta tag i när hon blir lite äldre och träna på om man inte vill ha en alltför skällig hund. Tokfia. :p

Den stora hanen är tillsammans med den svartvita tiken kullens busfrö. Trevlig valp. Social även han.
Den lilla hanen är ganska lugn och en cool kille. En liten filosof brukar jag tänka att han är. Mysig och söt. Finner sig i det mesta. Men även han har lite bus i sig. :)
Det är min uppfattning såhär långt. Det är trevliga valpar, det finns ingen som verkar vara mesig, drar sig undan eller dylikt.

Lilla killen
20ruv4o.jpg


Stora killen
2cwn19l.jpg


Azalea. Henne hann jag inte ta någon individuell utomhusbild på, så ni får leva med en tråkig inomhusbild. :p
2u5z2vd.jpg


Aroma (före detta Anastasia.). Hon kommer kallas Smilla i sitt nya hem, som är bortlovad till.
jj92ko.jpg

ekg9z8.jpg
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 082
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 195
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
1 787
Senast: ElinAgnes
·
Hundhälsa Jag har en 10 veckor gammal samojed valp som drabbats av nått skumt. Han har tappat päls uppe på nosen (nosryggen), runt ögonen och...
Svar
7
· Visningar
6 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp