Chaps från Börjes i vaxad bomull?

bettysmatte

Trådstartare
Någon som har/har haft dessa och kan säga något om hur de är? Är de hyfsat vattentäta om man använder dem vid ridning någon timme i taget? Jag letar efter något som står emot regn en stund, och som ändå inte blir för halt och/eller klumpigt när man sitter i sadeln. Tänkte att detta kunde vara ett alternativ, kanske? Priset är ju bra :)!

Sv: Chaps från Börjes i vaxad bomull?

Någon som har/har haft dessa och kan säga något om hur de är? Är de hyfsat vattentäta om man använder dem vid ridning någon timme i taget? Jag letar efter något som står emot regn en stund, och som ändå inte blir för halt och/eller klumpigt när man sitter i sadeln. Tänkte att detta kunde vara ett alternativ, kanske? Priset är ju bra :)!

Jag har ett par gröna sådana :)

Gillar dem skarpt! Väta tål de (hel dags hällregn) och är precis som att rida i vilka andra chaps som helst :)

Använder mina varje dag det regnar när jag åker moped till hästen och även när jag rider ifall det regnar.

Och än så länge har jag inte blivit blöt.....

I måndags blev jag blöt i skrevet när jag åkte ut på mopeden men det berodde på att jackan inte täckte ordentligt så fr.o.m. i tisdags har jag använt "olje"rocken som täcker bättre och då har jag varit torr när jag kommit hem.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 429
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
892
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 205
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd