Charles owen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yvvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 7 595
Y

Yvvi

Planerar att beställa en charles owen nu i veckan, men det fanns massor av modeller på sidan, t ex
Charles Owen Showjumper XP Hat vilken jag tror är den "vanliga"?:confused:
Charles Owen H2000sq
Charles Owen H2000

Vilken är den vanliga??

Sv: Charles owen

Vanliga vad? JW hjälm? JW hjälmen heter Charles Owen John Whitaker. Den motsvarande heter Charles Owen Wellington Classic.

Nej!:crazy:
Jag som hittat massa fina grejer på den sidan och hjälmen kostade bara 1200;)
Men usch nej då letar jag efter den andra i stället...vill inte riskera att behöva skicka tillbaka till england sen:o

lyckades visst svara mig själv;)
_mella_ Jo, precis, är inne och tittar där nu;)
Men vill ju ha de andra grejerna också!:d

Hoppas verkligen inte moderatorn tar bort tråden pga detta!:crazy:

Den hjälmen har ju snörning bak också, inte snyggt enligt mig. :crazy:

Jättebra grejer har dom till superpriser. Beställde även Eksdron skydd för bara 300 Kr :D

KL

Beställde en Hampton från min lokala ridsportbutik, den ser likadan ut som Wellington men har ingen "kudde" i nacken och priset var flera hundralappar lägre. Jag gillar inte de där kuddarna även om de säkert förbättrar säkerheten:crazy:

Fick prova ut storleken på en Wellington eftersom Hampton bara finns som beställningsvara. Fick lite ågren efteråt här nu eftersom jag har hört sen att man ska prova ut dessa så att de nästan sitter FÖR tajt p g a att de töjer sig.
Jag har 58-59, dubbelstorlekar i jockeyhjälmen därhemma så jag ligger liksom lite mittemellan, provade en Wellington 58 men den satt så att det nästan gjorde ont så jag tog en 59. Hoppas jag nu valde rätt, det går väl inte att byta en beställningsvara misstänker jag.

Har någon här erfarenhet av att dessa hjälmarna töjer sig mer än andra efter användning?

Enligt min erfarenhet så är Hamton större istl än vad Wellington är.
Provade en kompis Wellington, som satt perfekt. Beställde en Hamton i samma stl men den var förstor.Fick sälja den vidare för affären tog ej tillbaka den eftersom den var special beställd. Så jag köpte en Wellington istället fast den kostade ngra hundra mer.

Jag provade ut storleken på en Wellington när jag beställde min Hampton men jag tycker att de var helt lika i storlek faktiskt. Sen har jag lite trubbel med att vänja in mig på "vanlig" hjälm efter att ha använt jockeyhjälm till all ridning de senaste 10 åren!

Tycker nu att jag ska gå över till ngt elegantare eftersom jag nu är 40+ och rider betydligt mera stillsamt samt hobbykör min b-ponny - det verkar lite "overkill" med jockeyhjälm o tillhörande färgglada överdrag då:o

Jag har en wellington och de är väldigt bekväma.

milky_way_300808.jpg

:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
22 610
Utrustning Jag tänkte köpa en Charles Owen hjälm i modellen AYR8 med piping, men man kan ju välja alla möjliga färger. I vanliga fall hade jag...
Svar
1
· Visningar
653
Utrustning Har alla hjälmar från Charles Owen samma passform? Har bara provat en modell och den satt bra, men just den tycker jag är så ful...
Svar
13
· Visningar
1 061
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Vi som letar häst II