Charter med bebis och vild 3½-åring...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Har rest mkt med mina små och enligt min erfarenhet är den minsta det minsta problemet. Den store däremot.......Tjohejsan, halva planet brukar avsky oss eftersom han kastar leksaker och allt han kan få tag på på alla när han måste sitta fast samt skriker konstant i 6 timmar om det är en sån dag.
Nu har ju din son inga såna problem som min har men han är aktiv som få vad jag minns.
Nu har jag dock fixat så att den stora sitter tyst och stilla hela resan. Bärbar dator och en massa dvd filmer att välja på var receptet. Inte var dag man får titta på precis hur mkt film som helst.Han är lycklig och alla andra blir det oxå.
Den lilla brukar få en liten ryggsäck med massa småfack i där jag stoppat små roliga saker i, hårklämor, gummibnad, bilar, bok, godis, kritor och papper.

En annan jobbig sak för mina barn är all väntan på flygplatsen, den är outhärdlig och man får gå miltals känns det som när man "jagar" dem. Som tur är så finns Mc Donalds på de flesta flygplatser.

Lycka till och ha det jätteskönt, det förtjänar du. Hör av mig ang. lillhästen.
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Glt - tänkte åka vårklädd som nåt slags kompromiss :crazy:

Låter ursmart med filmer som sista utväg för busbarn - men hur får man en bärbar dator att fungera i luften? Mina batterier räcker max 10 min :o Hur gör folk??
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Det finns en "kabel" eller vad det heter som man kan koppla datorn till ström med på planet. Finns att köpa i välsorterade elaffärer.
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Uttag för dator-ström? Detta finns knappast på alla flygplansmodeller.
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Det är möjligt, det har funnits det i de planen jag åkt på sista tiden i alla fall.
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

har du då flugit charter eller reguljärt? :confused:
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Tack igen alla som svarat :) :bow:

Nu är vi tillbaka... Och inget av barnen pep på flyget :D

Dock får ordet "semester" en något annorlunda innebörd när den innefattar två små barn jämfört med sist när vi reste barnlösa...

För att kunna ha lata oplanerade dagar krävdes nu en stor smidig organisation och minutiös planering :p

Och jag tar tillbaka en del föraktfulla kommentarer jag fällt i smyg under tågluffaråren om "charterresenärer" :angel:

Nu är det en liten liten glimt av Möckeln man får glädja sig åt från balkongen istället för det HÄR:

sol.jpg


uts.jpg
 
Sv: Charter med bebis och vild 3½-åring...

Välkommen hem och gah vad jag blir avundsjuk... Här kämpar jag vilt för att ialla fall komma i väg två nätter utan barn innan vi blir två barns föräldrar... Jag är så nöjd om det bli en kryssning... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp