Chelsea Flower Show

Sar

Trådstartare
Jag har just bokat biljetter till Chelsea Flower Show för mig och sambon när vi åker på vår weekendresa till London. Har någon varit där? Finns det något man inte ska missa/tänka på? Andra tips?
 
Sv: Chelsea Flower Show

Jag har varit där, det var väldigt nice. En del är lite kitschigt men det är kul att ha varit där.

Jag vet inte om vi hade tur med dagen men jag tyckte inte att det var så farliga köer som man ibland har hört om. Det enda jag på rak arm kan komma på är att det är bra att läsa på lite i förväg så att man vet vad man inte vill missa, det är väldigt mycket och eftersom det verkligen är en utställning så är ju varje utställares monter ganska liten och lätt att missa. Jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig, jag hade nog sett framför mig lite större trädgårdar. Förutom tävlingsträdgårdarna så är det rätt likt en vanlig mässa med montrar, fast det mesta är utomhus. Gillar man rosor så får man inte missa David Austins rosor, även på de mer rostäta plantskolorna i Sverige är de ju inte i närheten av det enorma utbud med austinrosor som finns.
 
Sv: Chelsea Flower Show

Jag var där förra året, det var en upplevelse, men jag tror inte att jag åker dit igen. Kolla vädret och klä dig för att klara regn, vi hade hällregn hela dagen men var utrustade med regnkläder och gummistövlar, vilket var mer än vad många engelsmän var :p
Ta med dig en stor portion tålamod, det är trångt. Kom gärna tidigt, då var det lite luftigare och man kunde gå mer i sin egen takt. Sittplatser finns i princip bara utomhus, så ösregnar det ute så får man stå hela dagen. Eller sätta sig på golvet..
Det tog oss hela dagen att se allt.

Jag hade förväntat mig mer likt trädgårdsmässorna i Sverige, där det är mer försäljning. Här sålde de bara konst och paraplyer och skor och sånt. Växterna såldes bara de sista timmarna sista dagen (tror jag det var). Jag hade väl kanske inte förväntat mig värsta perennförsäljningen, men lite lökar och fröer hade jag trott skulle finnas.
 
Sv: Chelsea Flower Show

+ Mino

Tack för era svar, då vet jag lite mer vad jag ska tänka på! Håller tummarna för att de inte kommer att regna (är väl kanske därför de inte säljer biljetter vid ingången utan måste beställa i förväg, nu blir man ju lite piskad att gå på den dag man beställt biljetter).
 
Sv: Chelsea Flower Show

Ha det så trevligt :)
Du får gärna berätta sen vad du tyckte.
 

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 889
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: warg
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 200
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Ska på intervju i morgon för ett vik som just boendestödjare. Är lite nervös eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet av det...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp