Choklad är godis! (skojaba' - nostalgitråd om godis)

Kan dock inte lova att dom smakar exakt som Bassets (och det finns inga svarta) men det är det närmastw jag har hittat och betydligt godare än Bassets nya.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag saknar dessa :cry:

1682589113447.png
 
Idag vet jag inte vad som hänt med OLW. Det måste nog vara deras frityrolja. Alla sorter har en hemsk bismak för mig.
Jag klarar inte av vare sig OLW eller Estrella längre. Fadda i smaken, väldigt ojämn smakstyrka på olika påsar och känns mest... oljigt.
 
Jag klarar inte av vare sig OLW eller Estrella längre. Fadda i smaken, väldigt ojämn smakstyrka på olika påsar och känns mest... oljigt.
Ja det är superkonstig smak. Och chipsen är hårda, så att dom nästan knäpper om en bryter av dom. Jag tyckte länge att olw's 450 gr bigbags från ÖB höll smak och konsistens men nu är dom också trista.
 
Ja det är superkonstig smak. Och chipsen är hårda, så att dom nästan knäpper om en bryter av dom. Jag tyckte länge att olw's 450 gr bigbags från ÖB höll smak och konsistens men nu är dom också trista.

Jag älskar när de är hårda och har skalet kvar 😍
 
Jo, till exempel Västkustchips grytfriterade är hårda och har skalet kvar. Dom är helt ok. Men till exempel Olw's sourcream and onion är nuförtiden hårda på ett märkligt vis . Och smaken är ändrad. Krispigt hård är inte samma som "bryta av veteskorpa hård".

Har aldrig gillat Olw, men Estrellas är supergoda 😍
Vikingchips med dipp 😋
 
Jo, till exempel Västkustchips grytfriterade är hårda och har skalet kvar. Dom är helt ok. Men till exempel Olw's sourcream and onion är nuförtiden hårda på ett märkligt vis . Och smaken är ändrad. Krispigt hård är inte samma som "bryta av veteskorpa hård".
Jag får sår i gommen av OLW :down: Äter andra "grytfriterade" jätteknapriga chips utan problem!
 
ahl_bilar_choklad_110g_4__b370m_56201339.jpg


Jag verkar vara den enda i hela världen som saknar dessa, men SÅ goda de var! Som tur är finns det nu Polly Bilar, som funkar väldigt bra som substitut, men jag kan ändå inte riktigt förstå varför chokladbilarna togs bort. Har för mig att de fanns i mörk choklad också vilket var ännu godare!
 
När vi är tillbaka på glasspåret:
Jag svär att jag har ätit orangegul köpeglass ur apelsinskal. Glassen var alltså portionsförpackad i ett runt orange skal som såg ut som apelsinskal och öppnades på mitten för att äta ur halvorna med sked.

Vi får förmodligen backa 35 år i tiden. Hemglass? Eller så är jag galen och önsketänkte alltihop.
Jag vet inte vem som tillverkade för 35år sedan,
Men lidl har ibland jättegod apelsingelato i apelsinskal. Mums!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp