Choklad är godis! (skojaba' - nostalgitråd om godis)

Ambrix glasspaket i tresmak :heart
Brorsan och jag använde linjal när vi skulle dela OCH den som delade paketet fick välja sist (det var straffet om man var en sneskärare... jag skär supperrakt på frihand tack vare trägen övning :p)
1682528896974.png
 
Grr varför minns jag itne namnet. En GB-glass som varit borta länge. vaniljglass på pinne med ananas-is utanpå. Toppen doppad i choklad.
 
Tyvärr inte samma sak som Lotus 😢.

Lotus hade samma storlek som stora röda Ferrari, var blanksvarta utan socker på, och hade en himmelsk intensiv salmiaksmak.
Kolla i Coops lösgodissortiment; jag tycker att de salta fiskarna där smakar som Malacos gjorde förr. Idag har de någon trist bismak...
Kanske de är likvärdiga.
Djungelvrål smakar ju också bara plast numera. 😥
Tack och lov för Bubs salta skallar, de är supergoda!
 
När vi är tillbaka på glasspåret:
Jag svär att jag har ätit orangegul köpeglass ur apelsinskal. Glassen var alltså portionsförpackad i ett runt orange skal som såg ut som apelsinskal och öppnades på mitten för att äta ur halvorna med sked.

Vi får förmodligen backa 35 år i tiden. Hemglass? Eller så är jag galen och önsketänkte alltihop.
 
Kolla i Coops lösgodissortiment; jag tycker att de salta fiskarna där smakar som Malacos gjorde förr. Idag har de någon trist bismak...
Kanske de är likvärdiga.
Djungelvrål smakar ju också bara plast numera. 😥
Tack och lov för Bubs salta skallar, de är supergoda!
Ja visst är djungelvrål sämre nu? Smakar ju ingen lakrits alls?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp