Choklad är godis! (skojaba' - nostalgitråd om godis)

Okej, eftersom glassdörren öppnats, så får jag väl kliva in i den nostalgin också.

Som Finländare så saknar jag Sun ice glass. Det mesta av deras glass faktiskt, men speciellt deras päronstrut med kinuskisås i mitten, deras lakrits- eller kinuskipuck, tigerglassen, lakritsstrut och när det var riktigt varmt en Cool eller Jeppis.
Och så deras vaniljpinnar, aktade man sig inte i början så frös läpparna eller tungan fast i det tunna ishöljet (sias vaniljpinnar är ett bra substitut, men inte riktigt samma) :d
 
Jag minns den! :bow:

I övrigt saknar jag GB-glassen snack; vaniljglass med marshmallows, kolarippel, jordnötter och mjölkchokladöverdrag. Mmmm! Någon glassbil hade en halvdan kopia som fanns kvar längre och hette smack.
Smack är världens godaste glass som gjorde en comeback förra året men nu är borta igen:cry: Handlar inte vanligtvis av Hemglass men hann köpa flera kartonger av den:heart
 
Smack är världens godaste glass som gjorde en comeback förra året men nu är borta igen:cry: Handlar inte vanligtvis av Hemglass men hann köpa flera kartonger av den:heart
Aha! Men njae, smack är en blek (om än god) kopia av världens godaste glass snack som tydligen försvann -91. :cry:

Den är västkuststrand och pappa för mig (snack alltså). Fick alltid smaka en tugga och han valde ut ett ställe med mycket kolasås och flera jordnötter till mig så jag skulle få det goooodaste. :heart

Frågan är alltså om den verkligen var så god eller om det bara är ett fint minne som gör att jag tror den var underbar.
 
Köper godis på Coop och sprang på Sega råttor. Dom verkar alltså leva här i Norrland iaf
A700E643-62F7-450B-A311-DABB8C30FAA6.jpeg
 
På tal om råttor, jag saknar Webes (eller vad dom nu heter) sega råttor. Fanns i påsar bl a. Dom smakade jättegott. Dom som är i lösgodisen nu är ju nästan slemmiga och smakar inget vidare
 
Det finns påsar med bara svarta winegums ;)

Ica har en variant som är god, finns även påsar med bara svarta i
Hade ingen aning!

Men det låter högst rimligt och jag tar det som ett bevis på att mina smaklökar haft rätt hela tiden (finns det påsar med bara äckliga gröna till exempel? Eller de orange bottennappen?). :p

Tyvärr är mitt deltagande i tråden mest teoretiskt då min kropp får spunk av socker :cautious: men lägger det till min bank av ovärderlig kunskap.:up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp