Sv: Christ del 2
Salt och smuts försvinner inte av enbart vatten. Pröva att skölja av det på en billack. Och billacken är ändå slät och polerad, det är inte ex en galvad axel, den är lite kärv och inte speciellt slät.
Ja en eller två ggr om året.
En transport ska iaf kunna vara fräsch under kkls tid, 3år..
Jag har sett ett Ifor Williams med rostskyddsmålade brickor o detaljer men jag tycker inte att man ska behöva göra det egentligen. När du tvättar så kan du se till att spola under på axlar etc så att salt och smuts försvinner. Kommer inte ihåg formuleringen i foldern, men Christ rekommenderar att vaxa släpet typ en gång/år om det är är glasfiber.
Hmmm. Om du är en uberpedant så varför inte rostskyddspraya bultarna under? Alltså de man inte ser men som är mest utsatta för salt och smuts. Men som sagt det har jag inte gjort och vårt har klarat sig bra hittills och jag har bara tvättat och vaxat det på våren.![]()
Salt och smuts försvinner inte av enbart vatten. Pröva att skölja av det på en billack. Och billacken är ändå slät och polerad, det är inte ex en galvad axel, den är lite kärv och inte speciellt slät.
Ja en eller två ggr om året.
En transport ska iaf kunna vara fräsch under kkls tid, 3år..