Christ del 2

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hannibal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 8 389
Sv: Christ del 2

Jag har sett ett Ifor Williams med rostskyddsmålade brickor o detaljer men jag tycker inte att man ska behöva göra det egentligen. När du tvättar så kan du se till att spola under på axlar etc så att salt och smuts försvinner. Kommer inte ihåg formuleringen i foldern, men Christ rekommenderar att vaxa släpet typ en gång/år om det är är glasfiber.

Hmmm. Om du är en uberpedant så varför inte rostskyddspraya bultarna under? Alltså de man inte ser men som är mest utsatta för salt och smuts. Men som sagt det har jag inte gjort och vårt har klarat sig bra hittills och jag har bara tvättat och vaxat det på våren.:)

Salt och smuts försvinner inte av enbart vatten. Pröva att skölja av det på en billack. Och billacken är ändå slät och polerad, det är inte ex en galvad axel, den är lite kärv och inte speciellt slät.

Ja en eller två ggr om året.

En transport ska iaf kunna vara fräsch under kkls tid, 3år..

NUMERA är Westfalia Böckmann. Men inte Jupiter-modellen, det var enligt uppgift före Böckmanns tid (vilket stämmer, då jag tittade på en Jupiter redan -04 men fick reda på att eftersom de inte skulle ha tillverkningen längre, kunde det bli svårt med delar beroende på hur det såg ut med nya ägarna - som inte var officiella då)

Absolut. Jag kanske har missförstått helt. Men ska inte du lämna in ditt för besiktning och reparation? Om den lagas så tar de väl sitt ansvar?

Salt och smuts försvinner inte av enbart vatten. Pröva att skölja av det på en billack. Och billacken är ändå slät och polerad, det är inte ex en galvad axel, den är lite kärv och inte speciellt slät.

Ja en eller två ggr om året.

En transport ska iaf kunna vara fräsch under kkls tid, 3år..

Svaret var iofs riktat till Ia. Har du fler tips så skriv dem du också.

Jupitern på bilderna är som jag förstod tillverkad i Westfalias fabrik.

Jag har informationen att det är de nya modellerna som är Böckmanns. Kan ju i o f s vara fel, men källan är rimligt säker.

Jag missförstår kanske. När menar du att Böckmann gick ut med att de tagit över? Som jag minns det var det ngn gång under 2005. Alla Westfalia tillverkade innan bör inte vara tillverkade i en Böckmannfabrik.

Hmm läste dina inlägg igen. Menar vi inte samma sak: Jupitern på bilderna kan inte vara tillverkat av Böckmann? ;)

Det är EXAKT det jag menar, och som jag tror framgår av inläggen.

Jupiter är INTE Böckmann. XL ÄR Böckmann.

Jamen dåså. ;)

Hmm för inte så länge sedan fanns Westfalia med på Böckmanns hemsida. Har man alltså helt fimpat märket nu? Förvirrande...

Absolut. Jag kanske har missförstått helt. Men ska inte du lämna in ditt för besiktning och reparation? Om den lagas så tar de väl sitt ansvar?

Dom har haft sedan augusti förra året på sig att laga.. Självklart kommer mailet (OBS mailet, dom ringer inte. Jag jobbar så det är svårt att hinna kolla mailen varje dag..) när hela karusellen med ARN rullat igång. Eftersom det tagit så lång tid och det är så svårt att få fram grejjer till transporten. Jag väntade på en list i 8v, en mellanvägg i 6v osv. Ska allt bytas så kommer den inte att vara färdig tills kkl upphör. (Vilket är nog det som är grejjen.)

Därför så ska transporten tas tillbaka och jag får pengarna tillbaka. Det står i kkl att varan ska åtgärdas inom rimlig tid.. 7 månader är inte rimlig tid, och det är vad vi är uppe i nu..(Läste i en artikel att rimlig tid är 2v) Jag vill inte att den ska lagas, jag vill bara bli av med eländet och få pengarna tillbaka. Transporten har kostat mig nästan 5000kr i bensin för att bara dra den fram och tillbaka för lagning.. Så NEJ, den ska inte lämnas in för lagning. Nästa gång den åker till åf så är den avställd, för det var den när jag hämtade den och det upptäckte jag inte förrän vi hamnade i en poliskontroll.. Det blev billigt.. Samt att jag ska ha pengarna tillbaka..

Mer om kkl finns på www.konsumentverket.se

pengarna tillbaka? om dom säger att dom kan laga den så ska ju dom få göra det!!!!!!:mad:

Dom ha haft 7 månader på sig!!

Enl kkl ska lagning ske inom skälig tid. 7 månader är inte skälig tid!! Andra anledningen ser du ju i förra inlägget.

pengarna tillbaka? om dom säger att dom kan laga den så ska ju dom få göra det!!!!!!:mad:

Nä, bara om det kan ske utan att det blir besvär för köparen samt innom skälig tid. I detta fall tycker jag det är självklart att mul ska få pngarana tillbaka.

I övrigt; visst det kanske dyker upp endel fel även på nyare läp osv. Men varför acceptera det när man kan använda sig av kkl?!

Har man dessutom betalat extra för att få rostfritt så ska det defenitivt oxå vara det!!

Jag ser släpet genom fönstret och jag är rätt övertygad om att jag fortfarnde kan läsa. Det står Westfalia på den. Uttagen sedan 6 månader tillbaka.

Samma här. Och ändå verkar vi inte läsa likadant. Jag frågar om hemsidan o du svarar om ditt släp?

Men nåja. Diskussionen är ju ändå hur ot som helst, så strunt samma.

http://www.bockmanncenter.se/HTWFaWestfalia.asp

Ser du namnet Westfalia på din länk/sida? Det finns kvar på den "gamla" jag hittade det inte på din.

Menar du att Westfalia som produktnamn finns kvar? Jag hittar det heller inte på boeckmann.com längre. Fanns där för ca ett halvår sen.

:confused:

Westfalia som produktnamn finns kvar men böckmann har sålt det till nån kommer ej ihåg till vem, men Trailerimport har tydligen agenturen för Westfalia numera efter vad jag har hört

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka