Christ transporterna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hysterisk_panda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 111
H

hysterisk_panda

Jag ska ev köpa en transport om ett tag och såg en annons på en christ transport som var en helt ny glasfibertransport med sadelkammare! Hur kan den var så billig? Är de bra även fast de är billiga? Så nu är jag nyfiken på era erfarenheter...

(det släp jag funderat på är förvillande likt böckmann classic som kostar ca 10 000 mer så vilken ska man välja, kan inte bestäämma mig och tar därför till buke-expertis)

Tack på förhand

Sv: Christ transporterna

Det finns flera gamla trådar om Christ här. Jag hade min häst uppstallad hos en av återförsäljarna 1,5 år och såg alltså alla modellerna dagligen. Släpen verkar helt klart prisvärda. Själv fick jag hålla till godo med mitt gamla Trane-släp. Christ-släpen är rymliga, ljusa, bra tekniska lösningar (=inga farliga detaljer för folk och fä såvitt jag kan se), snygga och sägs vara lättkörda. Att de är relativt billiga beror bl a på att de tillverkas i Polen och att importören har valt att hålla en aggressiv prissättning.

Jag vet inte om det är någon kvalitetsskillnad mellan Christ och Böckmann eller om det bara är märke och detaljer som skiljer. Dock är Böckmann ett mera kännt märke och som har funnits längre på marknaden i Sverige --> att det kanske kan vara lättare att sälja som begagnat än Christ.

Jag har ganska nyligen köpt mig en Christ Comet, dvs modellen med inbyggd sadelkammare. För mig var det inte någon diskussion om vilken tillverkare jag skulle köpa släp av när vi väl började titta runt. Christen var helt enkelt den som jag ansåg hade allt det jag önskade på en transport, i min prisklass ska jag tillägga. Hade jag haft betydligt mer pengar hade jag satsa på en Rice....men det är en helt annan historia. :D

Har bara hunnit använda mitt släp ett par gånger men är mkt nöjd med det. Lätt att hålla rent, lätt att "använda", lätt att få till en mkt bra ventilation mha de öppningsbara fönstren och rullgardinen och att köra den är en dröm! Jag har många kilometer grusväg t o r stallet och det märks inte att den är påkopplad, varken tom eller lastad (förutom att den blir tyngre lastad). På landsväg går den mkt lätt och stabilt! Jag rekommenderar varmt Christ! Men man bör nog åka runt och titta på olika märken och känna efter vilken som passar en själv bäst....

//Alice

Det finns en Christ som har auminiumgolv, har en Comet själv som jag är mkt. nöjd med.
Känner de som importerar vagnarna så jag brukar drägla över alla fina släp de har när jag hälsar på dem!
Tycker att deras Risesläp är :love: :love: :d men det tycker inte min ekonomi :crazy: :cry:
Det enda som jag kanske skulle vilja ha är en valmöjlihet till dörrar bak istället för bom. Men man kan ju inte få allt här i världen eller ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera... 2
Svar
27
· Visningar
3 048
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 454
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 301
Senast: Mimmimamma
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 320
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31