🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

KĂ€nner ni er stressade inför jul? Jag Ă€r sĂ„ avslappnad sĂ„ jag tror nĂ€stan jag missat en massa 😂

Nej, vi firar ju julafton hemma (utan gÀster) och det Àr den enda dagen som jag Àr ledig i nÀsta vecka. KÀnner mig inte ett dugg stressad. Har lite kvar som jag vill baka men det hinner jag i helgen. Har lite bestÀlld mat etc att hÀmta men det Àr inplanerat i schemat.

@MJLee Åh, vad synd att du inte bor hĂ€r - jag har en ampellilja (uppdriven hemma) som du hade kunnat fĂ„ :heart .

Jag har försökt driva upp ampelliljor, men dels har jag en svart tumme och dels mĂ„ste jag gömma dem dit Megara inte kommer. Och som inte Ă€r mörkt som i garderoben đŸ˜Œ

KĂ€nner ni er stressade inför jul? Jag Ă€r sĂ„ avslappnad sĂ„ jag tror nĂ€stan jag missat en massa 😂
Samma hĂ€r! Vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag kollat julklappslistan, packlistan och matlistan för att se sĂ„ att jag verkligen inte missat nĂ„got eller nĂ„gon 😅 Vi fĂ„r vĂ€l se hur det blir den 24 men hittills kĂ€nns saker och ting nĂ€stan orovĂ€ckande mycket under kontroll.

NĂ€ men inte sĂ„ vĂ€rst, alla klappar Ă€r (typ) inhandlade, alla slĂ€ktingar kommer pĂ„ söndag sĂ„ de fĂ„r hjĂ€lpa till med mat och sĂ„nt. Jag Ă€r ensam hemma och ska Ă€gna kvĂ€llen Ă„t julklappsinslagning. Imorgon ska jag putsa och göra det sista fint i huset. Julgodiset gjorde vi förra helgen, huset Ă€r julpyntat till max. Jag Ă€r SÅ redo för jul! 😍

Jag har försökt driva upp ampelliljor, men dels har jag en svart tumme och dels mĂ„ste jag gömma dem dit Megara inte kommer. Och som inte Ă€r mörkt som i garderoben đŸ˜Œ

HÀr gÄr det bra under den ljusare delen av Äret, och de börjar snabbt att fÄ stÀnglar och "yngla av sig". Har verkligen inte gröna fingrar men verkar ha lÀrt mig att klara ampellilja - vilket Àr tur för de tenderar att behöva flytta pga blir för stora.. Ska inte skriva mer i denna trÄd - liiiite fel tema! - men har alltsÄ en som planterades i höstas, om du skulle ha vÀgarna förbi nÄn gÄng.

Buke har förstört mig. Jag har i Är köpt 3 sorters julpapper och 5 sorters snören. Ok snörena gÄr de flesta att anvÀnda till andra tider pÄ Äret med men ÀndÄ.

Hur mÄnga paket jag har att slÄ in i Är? Enbart Secret Santa....

Jag har ocksĂ„ en hel liten vĂ€ska med papper, snören och rosetter. Har egentligen aldrig nĂ„gon julklapp jag alltid köper ens förutom julklappslekens tvĂ„ 😅 Gillar dock slĂ„ in paket sĂ„ försöker köpa lite Ă€ndĂ„, typ kaffe o sĂ„dant, och mamma hittar man alltid smĂ„grejer till 😁

Nej jag bara tycker alltid december gĂ„r för fort! Hade velat vara ledig minst tvĂ„ veckor och bara chillat och gjort julgrejer. Men i morgon Ă€r kortaste dagen sĂ„ jag har redan börjat se framemot vĂ„r sĂ„ det funkar Ă€ndĂ„ för min del 😅

Köper ni julklapp till er sjÀlva? :heart

Jag har bestÀllt en julklapp till mig sjÀlv - ett par svindyra(!) pyjamas/loungebyxor i modal, frÄn Calida. Har ett par shorts sedan tidigare (köpta pÄ rea) och Àlskar dem verkligen - skönaste materialet jag upplevt nÀr det gÀller sovplagg, sÄ himla mjukt och sÄ himla bra kvalitet (inte en noppa trots frekvent anvÀndning och tvÀtt!). Nu fÄr jag byxorna av mig sjÀlv, trots att de egentligen Àr alldeles för dyra (tur att jag sover i andra toppar, sÄ att jag inte vill köpa en överdel ocksÄ!). Jag kommer att anvÀnda dem massor, sÄ pÄ sÄ sÀtt kÀnns det ÀndÄ vÀrt det - det fÄr vara en vardagslyx deluxe helt enkelt!

Fick ett sÄnt dÀr "vÀlj din gÄva hÀr" kort av jobbet.... FörvÀntade mej att fÄ ta nÄt som Àr alldeles för överbetalt som typ strumpor eller nÄn töntig skÄl eller nÄt... MEN de hade en jÀttesöt riskokare för 3 personer, iom att vi bara Àr 2 och ÀndÄ bara gör 2 portioner (trots 1 portion till mannen och 1 till mej samt matlÄda till mej) ... Har kollat riskokare men tyckt de Àr en "onödig" grej nÀr det egentligen Àr enkelt att koka ... Tada... om nÄgra veckor (pga jul & nyÄr) kommer vÄr nya riskokare ;)

1766250436961.webp

Jag har bestÀllt en julklapp till mig sjÀlv - ett par svindyra(!) pyjamas/loungebyxor i modal, frÄn Calida. Har ett par shorts sedan tidigare (köpta pÄ rea) och Àlskar dem verkligen - skönaste materialet jag upplevt nÀr det gÀller sovplagg, sÄ himla mjukt och sÄ himla bra kvalitet (inte en noppa trots frekvent anvÀndning och tvÀtt!). Nu fÄr jag byxorna av mig sjÀlv, trots att de egentligen Àr alldeles för dyra (tur att jag sover i andra toppar, sÄ att jag inte vill köpa en överdel ocksÄ!). Jag kommer att anvÀnda dem massor, sÄ pÄ sÄ sÀtt kÀnns det ÀndÄ vÀrt det - det fÄr vara en vardagslyx deluxe helt enkelt!

Jag försöker att göra det, eftersom ingen annan ger mig julklapp.

I Är blev det deltagande i R+ Horse Summit, tvÄ dagar med massor av intressanta förelÀsningar (digitalt). Man har dessutom tre mÄnader pÄ sig att kolla, sÄ jag tÀnker att jag ska njuta av de flesta förelÀsningarna under julledigheten.

Som inleds idag! :banana:

Jag har funderat pÄ det, jag har sett en (dyr) klocka jag vill ha... :angel:
Eller sÄ blir det en bil! :D

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ€mplig kattras?
  • Kattbilder #10

HĂ€strelaterat