🎄Jul 2025🎄

Har köpt hallĂ€ndskt lite vörtbröd pĂ„ mitt ICa hĂ€r i Nyköping sĂ„ jag Ă€r hyfsat nöjd. :) Men Gud vad jag saknar SkĂ„nes godaste vörtbröd, det godaste i vĂ€rlden som gjorts! Tror det Ă€r Lockarps? Nej kan det inte vara, fĂ„r googla.. Södervidingebagarens vörtbröd. SĂ„ saftigt och gott, med russin förstĂ„s. Oskivat. Helt underart sagolikt gott! OCH DET FINNS INTE HÄR!

TÀnkt en skiva vörtbröd med ost och dansk sky pÄ. Det Àr himmelriket pÄ jorden för mig! Jag vill ha mitt bröd!!!!
Visa bifogad fil 176583
Jag sÀger bestÀmt nej till russin, bÄde i bröd, lussebullar och ja.. i allmÀnhet faktiskt.

Har idag skrivit till vÄr "fotogubbe" och bett om framkallning av julklappsfotot. Skulle ta tvÄ veckor, sÄ skönt att vi var ute i god tid. Behöver köpa mindre ramar ocksÄ, hoppas vi kan byta in dem vi köpte.
Det blir ocksÄ almanackor i julklapp istÀllet för adventskalendrar, lÀngre anvÀndningsomrÄde. De Àr nÀstan fÀrdiga. :)
Har Àven bett min bror hjÀlpa mig med mina brorsbarns klappar som vanligt.

Mat och sÄnt Àr för tidigt för mig.

Har köpt hallĂ€ndskt lite vörtbröd pĂ„ mitt ICa hĂ€r i Nyköping sĂ„ jag Ă€r hyfsat nöjd. :) Men Gud vad jag saknar SkĂ„nes godaste vörtbröd, det godaste i vĂ€rlden som gjorts! Tror det Ă€r Lockarps? Nej kan det inte vara, fĂ„r googla.. Södervidingebagarens vörtbröd. SĂ„ saftigt och gott, med russin förstĂ„s. Oskivat. Helt underart sagolikt gott! OCH DET FINNS INTE HÄR!

TÀnkt en skiva vörtbröd med ost och dansk sky pÄ. Det Àr himmelriket pÄ jorden för mig! Jag vill ha mitt bröd!!!!
Visa bifogad fil 176583

Det har funnits nĂ„gon vecka! Jag Ă€r sĂ„ klen med ojĂ€mna skivor dock sĂ„ fĂ„r vĂ€nta in skivat 🙈

Har köpt kalendrar till brorsbarnen och Ärets lussebullepyjamaser Àr inköpta! Jag och brorsbarnen ska sÄklart matcha men jag fÄr ju köpa ny Ät dom varje Är :rofl:
Maken har fÄtt i uppdrag att bestÀmma vilken radiostyrd bil brorsonen ska fÄ, det Àr liksom deras gemensamma intresse sÄ jag tÀnker att det fÄr maken fixa. Sen ska jag hitta nÄtt mer sÄklart.
Men brorsdottern Àr svÄr tycker jag! Hon fyller dessutom Är i början av januari sÄ det Àr ju en födelsedag alldeles snart ocksÄ! Blir 2 Är dÄ.
Brukar alltid ge dom nÄgot jag stickat ocksÄ, fÄr se om jag hinner i Är men typ nya sockar borde jag ju hinna!

Har bestÀmt att nÀr jag kommer hem nÀsta vecka sÄ ska vi tÀnda utebelysningen och fixa en ny slinga till "portalen" vid grinden :D

Det har funnits nĂ„gon vecka! Jag Ă€r sĂ„ klen med ojĂ€mna skivor dock sĂ„ fĂ„r vĂ€nta in skivat 🙈
SÄ gott, brukade alltid köpa det direkt det fanns att köpa och sÄ lÀnge det sÄldes! Förra Äret kom Àldsta sonen hit till jul och hade med sig bÄde dansk sky, pÄlÀggschoklad, stek och vörtbröd :D Vi möttes pÄ stationen och jag hÀmtade upp honom dÀr och sÄ fort vi kom hem tog jag en vörtsbrödsmacka med ost. SÄ mycket sÀljs hÀr, men inte det. Eller ja, det jag vill ha sÀljs inte hÀr, sÄ danska varor tex gÄr jag bet pÄ!

Jag sÄg vörtbröd pÄ Willys igÄr. Inget jag gillar, men jag noterade att det fanns i brödhyllan.
Det fanns inget pÄ vÄr ICA Maxi förra helgen iaf men jag hoppas det kommer finnas nu pÄ fredag. DÀremot hade de börjat sÀlja sin egengjorda pepparkaksdeg redan, ocksÄ lite tidigt tycker jag.

Liknande trÄdar

• Secret Santa 2025
  • NĂ€ nu...! (Utbildning)
  • Separera med barn
  • NĂ€r vara hemma vid förkylning?

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• AkvarietrĂ„den V
  • LĂ„t katten vara katt - foder

HĂ€strelaterat