🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Börjar faktiskt bli sugen pĂ„ att julpynta. Vet inte vad som hĂ€nt med mig. Undrar om det Ă€r Ă„ldern? NĂ„n kris? NĂ„t behov av att romantisera och göra vardagen mysig? Ingen aning men jag tĂ€nker vĂ€nta tills nĂ€sta vecka sĂ„ det Ă€r klart inför 1a advent iallafall 😂 HĂ„ller pĂ„ att fixa med en julkalender till ungarna. Tyckte dom man köper var sĂ„ kassa sĂ„ jag tĂ€nkte "detta fixar jag mycket bĂ€ttre sjĂ€lv" 😅 Men jag Ă€r nöjd hittills. Hoppas dom bortskĂ€mda huliganerna ocksĂ„ kommer uppskatta den :D

Börjar faktiskt bli sugen pÄ att julpynta. Vet inte vad som hÀnt med mig. Undrar om det Àr Äldern? NÄn kris? NÄt behov av att romantisera och göra vardagen mysig?

Lite sÄ kÀnner jag ocksÄ, men i mitt fall tror jag att det handlar om att jag hittills i livet verkligen inte prioriterat saker till hemmet (möbler, inredning, köksgrejer osv). Sen jag blev sambo sÄ har jag kÀnt mer att jag velat göra det lite finare men vi har av olika skÀl knappt gjort nÄgot hemma. Nu kÀnner jag en lÀngtan efter att ha det lite fint och mysigt hemma! Vill göra i ordning liksom. Och nu nÀr det nÀrmar sig jul Àr just ljusslingor, stjÀrnor och sÄnt ett ganska enkelt sÀtt att göra det mysigare och finare hemma :D .

Lite sÄ kÀnner jag ocksÄ, men i mitt fall tror jag att det handlar om att jag hittills i livet verkligen inte prioriterat saker till hemmet (möbler, inredning, köksgrejer osv). Sen jag blev sambo sÄ har jag kÀnt mer att jag velat göra det lite finare men vi har av olika skÀl knappt gjort nÄgot hemma. Nu kÀnner jag en lÀngtan efter att ha det lite fint och mysigt hemma! Vill göra i ordning liksom. Och nu nÀr det nÀrmar sig jul Àr just ljusslingor, stjÀrnor och sÄnt ett ganska enkelt sÀtt att göra det mysigare och finare hemma :D .

Det Ă€r Ă€ndĂ„ skönt att kĂ€nna sĂ„ đŸ„° För tvĂ„ Ă„r sen mĂ„dde jag rĂ€tt kasst den hĂ€r tiden pĂ„ Ă„ret och ville helst stĂ€lla in julen. Förra Ă„ret minns jag som flera veckors mys och det Ă€r det jag lever kvar i lite tror jag. Sen hjĂ€lper det ju att yngsta dottern Ă€lskar julen och man ser hur himla glad hon blir av allt med den :heart

Vi har fÄtt upp utegranen och julgardiner och lagt juldukar pÄ borden :).
Min familj undrar vad det Ă€r med mig, jag brukar vara "högtidstaliban" som nĂ„gon skrev 😅. Men allt tar ju lite lĂ€ngre tid nu med bĂ€bis (som det ska) tycker jag och jag hatar att stressa, sĂ„ skönt att ta det lite pö om pö.
Grannarna har iaf ocksÄ fÄtt upp utegran.

Och de dÀr fotona som ska bli julklappar var det ju tur jag började med i tid. Vilken följetong. Fick fel storlek, köpte nya passpartouter, men tyckte det blev fult (fanns dessutom bara tvÄ i butiken, behöver sex stycken) . Provade ringa fotogubben, inget svar. Heja.
SÄ ja, tur jag började i tid.

Har ocksÄ bestÀllt tvÄ triss-kalendrar, en till mig o en till min man :).

Jag försökte fota julkort idag. :rofl:

IMG_8198.webp

Har bestÀllt lite nytt julpynt som ska komma i veckan och planerar att pynta nÀsta helg. Ska nog bestÀlla svensk julmat nu i helgen, dels sÄ att saker inte tar slut samt att jag börjar bli vÀldigt sugen pÄ julmust :d Har börjat fundera pÄ julklappar ocksÄ, men maken Àr sÄ svÄr att handla till.

Eftersom jag inte princip bara ska ge egentillverkade silversmycken i julklappar i Är sÄ har jag varit pÄ jakt efter smÄ askar att slÄ in dom i. Hittade pÄ systrarna gröne. Köpte Àven fina band att ha runt dom.
Nu ska jag bara göra klart ett par örhĂ€ngen, sedan Ă€r jag fĂ€rdig med julklappar. 😊

Köpt hyacinter och en fin, vit amaryllis. Första gÄngen jag har en amaryllis, sÄ det ska bli spÀnnande!
For Àven förbi en loppis och köpte smÄ juliga krukor till hyacinterna och en stor röd till amaryllisen.
Köpte Àven ingredienser till saffransbullar som jag tÀnkte baka idag eller imorgon.

Tog fram juldagarna nÀr jag kom hem, men vÀntar nog med resten av pyntet till nÀsta helg.

Köpt hyacinter och en fin, vit amaryllis. Första gÄngen jag har en amaryllis, sÄ det ska bli spÀnnande!
For Àven förbi en loppis och köpte smÄ juliga krukor till hyacinterna och en stor röd till amaryllisen.
Köpte Àven ingredienser till saffransbullar som jag tÀnkte baka idag eller imorgon.

Tog fram juldagarna nÀr jag kom hem, men vÀntar nog med resten av pyntet till nÀsta helg.

Åh, nĂ€r jag bodde i min lgh fick vi alltid en amaryllis av hyresvĂ€rden, det var sĂ„ gulligt ❀.
Nu mĂ„ste jag ha en efter det đŸ„°.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka