🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Förresten, nÄgon som har tips pÄ vad man kan ha i toppen pÄ en bordsgran? Ni som har pyttig gran, vad har ni för lösningar? :)

Jag funderar pĂ„ att göra en stjĂ€rna av piprensare, eller kanske nĂ„gon liten figur 😅

Jag har blivit nyfiken pÄ att testa rosett! Gillar att göra det pÄ andra saker för att jula till dem :)

Visa bifogad fil 177480

SÄdÀr, adventsljusstaken fÄr bo pÄ en köksbÀnk i Är :) Vi brukar ha en annan lampa dÀr i vanliga fall.

Sedan jag fick en över i mitt förra boende hae jag börjat ha en adventsljusstake som lampa i hallen, vill aldrig sluta! Blir sĂ„ fint ljus vid en vĂ€gg ocksĂ„. I Ă„r hĂ€ngde jag en enkel metallkrans ovanför, blev superfint 😍

Har sett denna trÄden sen start och tÀnkt massa pÄ jul, pyntat lite, satt upp ljus ute etc,... sen nu helt plötsligt, Gaaah!!! 1 december pÄ mÄndag, mÄste ordna fÀrdigt med barnens adventskalender, handla alla julklappar och fixa julbak!

VĂ€ldigt konstigt hur december bara överraskar en sĂ„dĂ€r, Ă„r efter Ă„r 😄

PĂ„ vĂ€g till Skansens julmarknad. Var nĂ„gra Ă„r sedan jag var dĂ€r sist men den brukar vara vĂ€ldigt mysig. Dock 9 grader och regnigt hĂ€r sĂ„ inte jĂ€ttemycket julstĂ€mning 😅

Jag har Ă€ven Ă€ndrat i telefonen sĂ„ det Ă€r jul dĂ€r med. Har stĂ€llt in bĂ„de hemskĂ€rm och lĂ„sskĂ€rm i jultema 🎄

Har Ă€ven kokat tvĂ„ omgĂ„ngar knĂ€ck som blev helt jĂ€kla perfekta! đŸ‘ŒđŸ»đŸ˜… En med mandel och en med havssalt. TvĂ„ omgĂ„ngar chokladkola med, ska bara orka slĂ„ in dem. MĂ„ste göra fudge med.

Ska försöka baka vanliga lussekatter i helgen och ev pepparkakor.

Tror jag Ă€r klar med alla julklappar. 😁

Rbkh0xG_d.webp

Saffransbullar med vaniljfyllning! 😍
Har du lust att dela med dig av recept? De sÄg magiskt goda och fluffiga ut!

Har sett denna trÄden sen start och tÀnkt massa pÄ jul, pyntat lite, satt upp ljus ute etc,... sen nu helt plötsligt, Gaaah!!! 1 december pÄ mÄndag, mÄste ordna fÀrdigt med barnens adventskalender, handla alla julklappar och fixa julbak!

VĂ€ldigt konstigt hur december bara överraskar en sĂ„dĂ€r, Ă„r efter Ă„r 😄

Men hÄller med. Jag var ju ute i sÄ god tid, men... mannen sjuk, tagit hand om bÀben sjÀlv, fotogubben trög.
Bö. Men det ordnar sig.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka