🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Bifogade filer

• IMG_9277.webp
    IMG_9277.webp
    599,6 KB · Visningar: 815
Varje Är vill jag baka lussebullar. Varje Är inser jag det idiotiska att köpa en assistent för att baka lussekatter en gÄng om Äret, eftersom jag varken bakar bröd eller nÄgot annat man kan behöva den till. Jag Àter inte ens paj sÄ ofta att jag skulle slÀpa fram den.

Det fÄr bli som det alltid blir, nÄgra köpta lussekatter.

Varje Är vill jag baka lussebullar. Varje Är inser jag det idiotiska att köpa en assistent för att baka lussekatter en gÄng om Äret, eftersom jag varken bakar bröd eller nÄgot annat man kan behöva den till. Jag Àter inte ens paj sÄ ofta att jag skulle slÀpa fram den.

Att sÀtta en liten deg med bunke och trÀslev Àr inte oÀndligt jobbigt. Jag brukar ganska ofta göra det eftersom det Àr/kÀnns jobbigare att ta fram assistenten (en fin sak som köptes 1995). Just idag fick den anvÀndas, behövde ÀndÄ rengöras.

Att sÀtta en liten deg med bunke och trÀslev Àr inte oÀndligt jobbigt. Jag brukar ganska ofta göra det eftersom det Àr/kÀnns jobbigare att ta fram assistenten (en fin sak som köptes 1995). Just idag fick den anvÀndas, behövde ÀndÄ rengöras.
Jag har ingen assistent att blanda deg i och bakar regelbundet Ă€ndĂ„. SlĂ„r man pĂ„ lite bra musik sĂ„ Ă€r det lite trevligt att knĂ„da. 😊

Det rÀcker gott, du ska inte mumsa sÄ mÄnga ÀndÄ ;)

Jag bakar inte heller eftersom det Àr sÄ krÄngligt med glutenfritt, sÄ jag köper svindyra fÀrdiga. Vilket Àr bra, för dÄ Àts det inte sÄ mÄnga :angel:
I Är hade mamma hittat glutenfria saffransgifflar och dom var riktigt goda :d

Att knÄda sjÀlv 10 minuter Àr inte sÄ jobbigt. Ganska rogivande faktiskt. Jag hade lÀnge ingen assistent men bakade lussebullar en gÄng om Äret ÀndÄ!

Det rÀcker gott, du ska inte mumsa sÄ mÄnga ÀndÄ ;)

Jag bakar inte heller eftersom det Àr sÄ krÄngligt med glutenfritt, sÄ jag köper svindyra fÀrdiga. Vilket Àr bra, för dÄ Àts det inte sÄ mÄnga :angel:
I Är hade mamma hittat glutenfria saffransgifflar och dom var riktigt goda :d

Jag tror jag sett glutenfria saffransnÄgonting i frysen pÄ mitt Ica!

Jag kraschade totalt efter dagens adventsridning, sÄ jag fÄr skjuta upp allt som ska göras till nÀr orken Àr Äter. Mtp veckan som kommer blir det vÀl lagom till jul. :(

Det hÀr hÀnder varje Är. SÄ pepp innan och sen noll ork.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka