🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

LĂ„ter vĂ€ldigt friskt och gott ja! Och juliga fĂ€rger 🎅 Mamma gör alltid saffranspannacotta med smulade pepparkakor. Den Ă€r motsatsen till frĂ€sch men sĂ„ himla god! Om man tar lite paus innan man Ă€ter den đŸ€Ł

Ja jag kÀnde att det kan vara nÄt och som sagt enkelt. Skönt med nÄt jag inte behöver förbereda innan utan kan slÀnga ihop snabbt nÀr det Àr dags för kaffet :)

Jag försöker undvika socker sÄ jag bara googlade lite för att fÄ inspiration och fick upp "Hallon cheesecake". Just denna var gjord med efterrÀttskvarg med vaniljsmak, hallon och digestive. Man ska lÀgga hallon i ett glas, ha pÄ kvargen och överst smula digestive. VÀldigt enkelt och bra tyckte jag :D

LÄter gott. Jag brukar (snarare brukade, var lÀnge sen sist) göra en julig cheesecake med smak av apelsin pÄ pepparkaksbotten. JÀttegott.

7872.webp

Puh! Hyacinterna Àr pÄ plats!

Även jag testade idag att göra saffransbullarna med vanilj som delades hĂ€r för ett tag sedan, jag tyckte de blev helt vansinnigt goda! Jag följde dock inte det receptet för sjĂ€lva degen utan snodde bara fyllningsidĂ©n. Gjorde min vanliga lussekattsdeg, delade den i tvĂ„ och gjorde vanliga lussekatter pĂ„ halva och vaniljvarianten pĂ„ halva. Perfekt!

20251201_145039.webp

Har Àtit typ fyra bullar idag :angel:

Även jag testade idag att göra saffransbullarna med vanilj som delades hĂ€r för ett tag sedan, jag tyckte de blev helt vansinnigt goda! Jag följde dock inte det receptet för sjĂ€lva degen utan snodde bara fyllningsidĂ©n. Gjorde min vanliga lussekattsdeg, delade den i tvĂ„ och gjorde vanliga lussekatter pĂ„ halva och vaniljvarianten pĂ„ halva. Perfekt!

Visa bifogad fil 177684

Fina matchande strumpor! 😍

Visa bifogad fil 177684

Stort plus för hossorna!!!

Nu Ă€r det sĂ„ mörkt pĂ„ morgonen nĂ€r man kliver upp, men med juleljus blir det mysigt! I köket har jag en ljusslinga, adventsstjĂ€rna i fönstret, lilla julgranen och sĂ„ tĂ€nder jag ett ljus i Ă€nglaspelet pĂ„ bordet. Älskar frukoststunden innan jobbet i dessa tider :love:

Nu Ă€r det sĂ„ mörkt pĂ„ morgonen nĂ€r man kliver upp, men med juleljus blir det mysigt! I köket har jag en ljusslinga, adventsstjĂ€rna i fönstret, lilla julgranen och sĂ„ tĂ€nder jag ett ljus i Ă€nglaspelet pĂ„ bordet. Älskar frukoststunden innan jobbet i dessa tider :love:

Jag Ă€r kanske konstig men jag Ă€lskar mörkret đŸ„° Det blir sĂ„ mysigt dĂ„!

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och rĂ„d

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka