Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp julosten och riv sen ned resten att anvÀnda till gratÀng, sÄs, pizza osv. HÄller lÀnge i frysen och funkar fint att anvÀnda i fryst form.
Du kan göra ostfondue och doppa valfria saker du hittar i frysen och pĂ„ sĂ„ vis fĂ„ mer platsĂter tyvĂ€rr varken gratĂ€ng, sĂ„s eller pizza. Och min frys Ă€r överfylld![]()
Jag tror aldrig ens att jag har provat julost. Borde jag det? Ăr det nĂ„got sĂ€rskilt med den som jag har missat?
Tror inte att 2 kg lammstek funderar pÄ ostfondue, det blir en jÀkla massa ost, plus inköp av en fonduegryta. Och som sagt jag Àr inte sÀrskilt förtjust i ost, men just en gÄng om Äret vid jul Àr det gott pÄ en vörtbrödsmacka.Du kan göra ostfondue och doppa valfria saker du hittar i frysen och pÄ sÄ vis fÄ mer platsMen det kanske rÀknas som sÄs
Jag Ă€lskar julosten, men det mĂ„ste vara rĂ€tt mĂ€rke! Köpte nĂ„tt Ă„r fel och dĂ„ var den inte god. Julost och havrekex, det Ă€r barndomsjul för mig!Jag tror aldrig ens att jag har provat julost. Borde jag det? Ăr det nĂ„got sĂ€rskilt med den som jag har missat?
Ja, det rÀcker absolutTycker ni det rÀcker att köpa en bok till en ettÄring? Jag tÀnker att ett, jag har ganska kass ekonomi, tvÄ, vad behöver han som inte hans högavlönade förÀldrar redan ger honom och tre att han ÀndÄ inte Àr gammal nog att förstÄ riktigt
Jag har köpt boken Jul i Mumindalen för jag Àlskar Mumin och det Àr fina bilder och sen nÀr han blir lite Àldre Àr det nog mysigt att lÀsa tillsammans. Förra Äret köpte jag flera saker som han Àlskar men i Är har jag verkligen inte rÄd med mer.
Den Ă€r röd och fin?Jag tror aldrig ens att jag har provat julost. Borde jag det? Ăr det nĂ„got sĂ€rskilt med den som jag har missat?
GÄ till en ostbutik. DÀr kan man vÀlja exakt hur lite man vill köpa. Och smaka om man vill innan köp.Vad gör man nÀr man vill ha tre skivor julost? Jag Àr ensam och tycker det Àr gott med ost just pÄ julen. Men Àter det aldrig annars och att köpa en hel host som jag sedan slÀnger kÀnns sÄ onödigt.
GÄ till en ostbutik. DÀr kan man vÀlja exakt hur lite man vill köpa. Och smaka om man vill innan köp.
LÀmnar dock en varning, jag har aldrig gÄtt in i en riktigt bra ostbutik utan att komma ut med minst 3 gÄnger sÄ mÄnga ostsorter som jag hade planerat att köpa.
UngefÀr sÄ. Mvh besöker ostbutiken i stan ofta...LÀmnar dock en varning, jag har aldrig gÄtt in i en riktigt bra ostbutik utan att komma ut med minst 3 gÄnger sÄ mÄnga ostsorter som jag hade planerat att köpa.
SĂ€lj pĂ„ blocket efter julĂter tyvĂ€rr varken gratĂ€ng, sĂ„s eller pizza. Och min frys Ă€r överfylld![]()
Har aldrig sett en ostaffÀr men jag antar att det mÄste finnas i Stockholm.
Googla pÄ ostaffÀr Stockholm tex. Men tex större matbutiker har ofta hyfsade ost diskar. Delikatess butiker mm.Har aldrig sett en ostaffÀr men jag antar att det mÄste finnas i Stockholm.
ICA maxi pÄ min lilla ort har en delikatessdisk med en massa ostGoogla pÄ ostaffÀr Stockholm tex. Men tex större matbutiker har ofta hyfsade ost diskar. Delikatess butiker mm.
Jag gillar att klÀ mig juligt. Julafton och juldagen. Oftast mer festklÀdd julafton och juldagen mer vanligt fast ÀndÄ juligt.Hur mycket klÀr ni upp er pÄ julafton? Jag kommer vÀl se till att ha rena underklÀder mich eventuellt en ren hoodie. Men pÄ juldagen funderar jag pÄ ett par svarta byxor och nÄgon stickad tröja eller en klÀnning. Det blir ju ÀndÄ bara familjen. Jag vill ha klÀnningen men har sÄ mycket kroppsnojor att jag inte vÄgat ha klÀnning pÄ tvÄ Är. RÀdd att förstöra firandet om jag gÄr runt och nojar mig. Men klÀnningen Àr ju sÄ finEnkel men fin.
Saluhallar har tex HötorgshallenGoogla pÄ ostaffÀr Stockholm tex. Men tex större matbutiker har ofta hyfsade ost diskar. Delikatess butiker mm.