🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag tror aldrig ens att jag har provat julost. Borde jag det? Är det nĂ„got sĂ€rskilt med den som jag har missat?

Du kan göra ostfondue och doppa valfria saker du hittar i frysen och pÄ sÄ vis fÄ mer plats :D Men det kanske rÀknas som sÄs
Tror inte att 2 kg lammstek funderar pÄ ostfondue, det blir en jÀkla massa ost, plus inköp av en fonduegryta. Och som sagt jag Àr inte sÀrskilt förtjust i ost, men just en gÄng om Äret vid jul Àr det gott pÄ en vörtbrödsmacka.

Jag tror aldrig ens att jag har provat julost. Borde jag det? Är det nĂ„got sĂ€rskilt med den som jag har missat?
Jag Àlskar julosten, men det mÄste vara rÀtt mÀrke! Köpte nÄtt Är fel och dÄ var den inte god. Julost och havrekex, det Àr barndomsjul för mig!

I vÄr familj har vi aldrig haft tex vÀsterbotten pÄ julbordet utan det har varit julosten som varit den enda osten.

Tycker ni det rÀcker att köpa en bok till en ettÄring? Jag tÀnker att ett, jag har ganska kass ekonomi, tvÄ, vad behöver han som inte hans högavlönade förÀldrar redan ger honom och tre att han ÀndÄ inte Àr gammal nog att förstÄ riktigt

Jag har köpt boken Jul i Mumindalen för jag Àlskar Mumin och det Àr fina bilder och sen nÀr han blir lite Àldre Àr det nog mysigt att lÀsa tillsammans. Förra Äret köpte jag flera saker som han Àlskar men i Är har jag verkligen inte rÄd med mer.
Ja, det rÀcker absolut :) . Finns vÀl inte mycket bÀttre saker att ge Àn böcker :) ?

Vad gör man nÀr man vill ha tre skivor julost? Jag Àr ensam och tycker det Àr gott med ost just pÄ julen. Men Àter det aldrig annars och att köpa en hel host som jag sedan slÀnger kÀnns sÄ onödigt.
GÄ till en ostbutik. DÀr kan man vÀlja exakt hur lite man vill köpa. Och smaka om man vill innan köp.

LÀmnar dock en varning, jag har aldrig gÄtt in i en riktigt bra ostbutik utan att komma ut med minst 3 gÄnger sÄ mÄnga ostsorter som jag hade planerat att köpa.

GÄ till en ostbutik. DÀr kan man vÀlja exakt hur lite man vill köpa. Och smaka om man vill innan köp.

LÀmnar dock en varning, jag har aldrig gÄtt in i en riktigt bra ostbutik utan att komma ut med minst 3 gÄnger sÄ mÄnga ostsorter som jag hade planerat att köpa.

Har aldrig sett en ostaffÀr men jag antar att det mÄste finnas i Stockholm.

Tack för inputen, jag sjÀlv Àlskar att lÀsa och mormor gav oss barnbarn böcker som en tradition som jag blev vÀldigt glad av. Har skrivit lite inuti boken att han fick den av faster den hÀr julen. Jag tycker om att se hur gammal jag var nÀr jag fick mina böcker och pÄminnas om vem som gav den

Hur mycket klÀr ni upp er pÄ julafton? Jag kommer vÀl se till att ha rena underklÀder mich eventuellt en ren hoodie. Men pÄ juldagen funderar jag pÄ ett par svarta byxor och nÄgon stickad tröja eller en klÀnning. Det blir ju ÀndÄ bara familjen. Jag vill ha klÀnningen men har sÄ mycket kroppsnojor att jag inte vÄgat ha klÀnning pÄ tvÄ Är. RÀdd att förstöra firandet om jag gÄr runt och nojar mig. Men klÀnningen Àr ju sÄ fin :love: Enkel men fin.

Hur mycket klÀr ni upp er pÄ julafton? Jag kommer vÀl se till att ha rena underklÀder mich eventuellt en ren hoodie. Men pÄ juldagen funderar jag pÄ ett par svarta byxor och nÄgon stickad tröja eller en klÀnning. Det blir ju ÀndÄ bara familjen. Jag vill ha klÀnningen men har sÄ mycket kroppsnojor att jag inte vÄgat ha klÀnning pÄ tvÄ Är. RÀdd att förstöra firandet om jag gÄr runt och nojar mig. Men klÀnningen Àr ju sÄ fin :love: Enkel men fin.
Jag gillar att klÀ mig juligt. Julafton och juldagen. Oftast mer festklÀdd julafton och juldagen mer vanligt fast ÀndÄ juligt.
Rena underklĂ€der byter man vĂ€l varje dag oavsett 😅

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar