🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Vill du dela med dig av receptet? :)

Absolut! Jag dubblar i princip alltid mÀngden saffran i recept, sÄ Àven med dessa :angel: .

Lusseblobbar (lussebullar - jag gjorde bara slÀta bullar istÀllet för lussekatter :laugh: ) : Lussebullar - Camilla Hamid

Saffransmuffins (jag hackade 100g vit choklad och vÀnde ner i smeten i slutet ocksÄ) : Saffransmuffins - Fredriks fika

Ser ut som att receptet pÄ pepparkaksmuffins Àr samma som det jag hittade tidigare idag och tÀnkte testa. Tack för din kommentar om mÀngden kryddor - dÄ följer jag ditt istÀllet för jag gillar ocksÄ smak! :up::)

Min gran kom ju upp hÀromdagen och fick 16X3 ljus i sig (tre ljusslingor) redan dÄ men orkat klÀ den har jag inte gjort förrÀn i dag. Lite i taget, lite i taget tar det sig i Är. Inte mitt Är kÀnner jag.
Förvarnar för en gran som... ja, den Àr INTE snygg i alla fall, men Àrligt talat orkar jag inte bry mig faktiskt, för jag behöver ljusen! :D StjÀrnan i toppen har dottern gjort och jag har inte orkat leta efter en riktig sÄ den fÄr duga i Är, ocksÄ,, det hÀnger en fingervirkad girlang frÄn ena sonen som han gjorde pÄ fritids nÀr han var typ 8 och den har alltid hÀngt i julgranar sedan dess, snöbollarna har andra sonen ocksÄ gjort pÄ fritids för julgranens skull, och sÄ lite annat smÄtt och gott, som vanligt inget tema. Eller alla teman?

Jag Àr egentligen uppvuxen med att barnens pyssel hÀnger i granen till jul, utöver mammas vanliga julgransdekorationer, samma varje Är, sÄ det jag har kvar av vad mina barn gjort hÀnger i granen (barnens faster snodde resten tyvÀrr). :) Fler som ocksÄ hade det sÄ nÀr ni vÀxte upp?

598352118_10162574896918877_2132042080264748459_n.webp

Ja @Enya ! Tycker det Àr en fin tradition som mina förÀldrar snÀllt vidhÄller (tror jag?). Mamma klÀr granen den. 23e sÄ inte sett den pÄ lÀnge :rofl:

Det Àr samma hÀr iaf, det lilla pyssel barnen tagit med hem Àn sÄ lÀnge :)

Ja @Enya ! Tycker det Àr en fin tradition som mina förÀldrar snÀllt vidhÄller (tror jag?). Mamma klÀr granen den. 23e sÄ inte sett den pÄ lÀnge :rofl:

Det Àr samma hÀr iaf, det lilla pyssel barnen tagit med hem Àn sÄ lÀnge :)
Tycker ocksÄ att det Àr en fin tradition, barnen blir glada över det! Till och med Àn i dag som vuxna har jag mÀrkt :D

Helt random rant men alltsĂ„ vad Ă€r det för fel pĂ„ amerikaner och deras sĂ€ngklĂ€der, sĂ„ ofta har de bara en liten filt som tĂ€cke?! Älskar att kolla pĂ„ julpyntade hem hos hemmafruar pĂ„ YT och allt ser sĂ„ mysigt o trevligt ut - tills man ser en platt sĂ€ng med en miljon kuddar, lakan och en liten filt som tĂ€cke 😆 Och det Ă€r i stater som har kallare Ă€n oss hĂ€r, inte liksom Floridahem med ACn pĂ„ Ă„ret runt. Jag fĂ„r inte ihop det alls och mĂ„ste alltid aktivt försöka inte se det nĂ€r de kommer till att visa sovrummet đŸ€Ł

Helt random rant men alltsĂ„ vad Ă€r det för fel pĂ„ amerikaner och deras sĂ€ngklĂ€der, sĂ„ ofta har de bara en liten filt som tĂ€cke?! Älskar att kolla pĂ„ julpyntade hem hos hemmafruar pĂ„ YT och allt ser sĂ„ mysigt o trevligt ut - tills man ser en platt sĂ€ng med en miljon kuddar, lakan och en liten filt som tĂ€cke 😆 Och det Ă€r i stater som har kallare Ă€n oss hĂ€r, inte liksom Floridahem med ACn pĂ„ Ă„ret runt. Jag fĂ„r inte ihop det alls och mĂ„ste alltid aktivt försöka inte se det nĂ€r de kommer till att visa sovrummet đŸ€Ł
De jag kÀnde - inklusive oss sjÀlva - hade t.ex. duntÀcke pÄ vintrarna (i alla fall nÀr vi bodde i Ohio dÀr det kunde bli rejÀlt kallt). Jag tippar pÄ att det du ser enbart Àr sÄ för att det ska se snyggt och prydligt ut :) .

De jag kÀnde - inklusive oss sjÀlva - hade t.ex. duntÀcke pÄ vintrarna (i alla fall nÀr vi bodde i Ohio dÀr det kunde bli rejÀlt kallt). Jag tippar pÄ att det du ser enbart Àr sÄ för att det ska se snyggt och prydligt ut :) .

En av dem jag följer har haft "vanligt" tĂ€cke under hösten (inkl höstpyntat till max 😁) sĂ„ jag fattar inte riktigt. De dĂ€r filtarna (comforter?) kan man inte bara ha dem som överkast? Eller det Ă€r inte en grej dĂ€r?

Verkligen ett i-landsproblem hĂ€r 🙈 Men Ă€ndĂ„ sĂ„ intressant hur olika man kan göra!

En av dem jag följer har haft "vanligt" tĂ€cke under hösten (inkl höstpyntat till max 😁) sĂ„ jag fattar inte riktigt. De dĂ€r filtarna (comforter?) kan man inte bara ha dem som överkast? Eller det Ă€r inte en grej dĂ€r?

Verkligen ett i-landsproblem hĂ€r 🙈 Men Ă€ndĂ„ sĂ„ intressant hur olika man kan göra!
Kan du inte visa bild pÄ en sÀng hur du menar? Nu Àr jag ju nyfiken:D

SvÄrt att veta vad du menar utan bild. Comforter betyder tÀcke. Det Àr inte quilt (dvs lapptÀcke) som du ser pÄ sÀngarna, och som ofta anvÀnds som överkast?

Överkast, skulle jag kalla det dĂ€r. TĂ€cket har man nog bara "trollat" bort för att det ska se lite prydligare ut :D .

I detta fallet tror jag faktiskt inte det baserat pĂ„ övriga videos genom Ă„ren, bla den roliga nĂ€r hon hade köpt sĂ„dant pĂ„slakan samt tĂ€cke som vi Ă€r vana vid hĂ€r första gĂ„ngen đŸ€Ł

Vad menas med redneck?

Tja, white thrash, bokstavligt, röda nackar eftersom de ursprungligen jobbade fysiskt, ffa som smÄbönder ute i solen och skyddade huvudet men inte nacken. Numera har det blivit ett uttryck för lÄgutbildade vita amerikaner som jobbar fysiskt, bor i husvagnsparker och liknande och Àr vulgÀra helt enkelt.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka