🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Köper ni julklapp till er sjÀlva? :heart

Jag har bestÀllt en julklapp till mig sjÀlv - ett par svindyra(!) pyjamas/loungebyxor i modal, frÄn Calida. Har ett par shorts sedan tidigare (köpta pÄ rea) och Àlskar dem verkligen - skönaste materialet jag upplevt nÀr det gÀller sovplagg, sÄ himla mjukt och sÄ himla bra kvalitet (inte en noppa trots frekvent anvÀndning och tvÀtt!). Nu fÄr jag byxorna av mig sjÀlv, trots att de egentligen Àr alldeles för dyra (tur att jag sover i andra toppar, sÄ att jag inte vill köpa en överdel ocksÄ!). Jag kommer att anvÀnda dem massor, sÄ pÄ sÄ sÀtt kÀnns det ÀndÄ vÀrt det - det fÄr vara en vardagslyx deluxe helt enkelt!
Ja, alltid.

Fick ett sÄnt dÀr "vÀlj din gÄva hÀr" kort av jobbet.... FörvÀntade mej att fÄ ta nÄt som Àr alldeles för överbetalt som typ strumpor eller nÄn töntig skÄl eller nÄt... MEN de hade en jÀttesöt riskokare för 3 personer, iom att vi bara Àr 2 och ÀndÄ bara gör 2 portioner (trots 1 portion till mannen och 1 till mej samt matlÄda till mej) ... Har kollat riskokare men tyckt de Àr en "onödig" grej nÀr det egentligen Àr enkelt att koka ... Tada... om nÄgra veckor (pga jul & nyÄr) kommer vÄr nya riskokare ;)

Visa bifogad fil 178594
Fick en riskokare i julklapp för nÄgra Är sen... Testade den inte ens först dÄ det ju Àr sÄ enkelt pÄ spisen, heeelt onödigt tyckte jag. Nu Àr det typ det bÀsta jag har i köket, Àlskar min riskokare! :D

Ja, oftast. Jag fÄr inga julklappar utöver nÄn liten symbolisk grej frÄn förÀldrarna, sÄ jag tycker att det Àr roligt att unna mig nÄnting. I Är blev det en skissbok frÄn Leuchtturm och en ny fontÀnpenna frÄn Platinum. Lite smÄlyxigt och förhoppningsvis en bra spark i baken att komma igÄng och skissa regelbundet igen.

Julfotat mig och pĂ„llan ❀ röd julklĂ€nning och julluva pĂ„ hjĂ€lmen och fullt tomteset pĂ„ hĂ€st 😍. Gillar inte vĂ€rmen meeen tack vare den behövde jag ju inte frysa de minuterna det tog 😁. Men nu vĂ€nder det sĂ„ sakteliga mot kallare och inte omöjligt alls med minusgrader lagom till jul 😃😍.

Tagit ner julgranen hos mamma idag med och slagit in lite julklappar 😊

Jag har bestÀllt en julklapp till mig sjÀlv - ett par svindyra(!) pyjamas/loungebyxor i modal, frÄn Calida. Har ett par shorts sedan tidigare (köpta pÄ rea) och Àlskar dem verkligen - skönaste materialet jag upplevt nÀr det gÀller sovplagg, sÄ himla mjukt och sÄ himla bra kvalitet (inte en noppa trots frekvent anvÀndning och tvÀtt!). Nu fÄr jag byxorna av mig sjÀlv, trots att de egentligen Àr alldeles för dyra (tur att jag sover i andra toppar, sÄ att jag inte vill köpa en överdel ocksÄ!). Jag kommer att anvÀnda dem massor, sÄ pÄ sÄ sÀtt kÀnns det ÀndÄ vÀrt det - det fÄr vara en vardagslyx deluxe helt enkelt!

Jag köpte ett utbildningsmedlemskap till mig sjĂ€lv pĂ„ Black Friday! Kallar det julklapp sĂ„ slapp jag vela 😁

Brukar inte göra det, men i Ă„r har jag köpt bĂ„de nya hörlurar, en vĂ€rmefilt och ett par böcker. đŸ€“

IMG_0318.webp

Granen klĂ€dd. Vi köper den frĂ„n grannen som hugger ner lite random granar i sin skog varje Ă„r, sĂ„ den Ă€r lite gles och skev men luktar fantastiskt gott. Och med lite prydnader blir Ă€ven den glesaste gran vacker 😍

RödkĂ„len lagad, brysslar och grönkĂ„l preppade, köttbullar trillade och stekta. Och alla julklappar Ă€r inslagna och rimmade pĂ„. Nu Ă€r det bara barnen som saknas 💕

NĂ„gon som har sett nĂ„gra av julfilmerna pĂ„ SVT play? Jag tittade idag pĂ„ filmen "We met in December". SÅ bra :) ! Romantisk, ja. Men komedi? Nja. Men den rekommenderas :) !

Kanadensisk lÄngfilm frÄn 2025

En romantisk komedi om Annie och Dave som rÄkar mötas under en mellanlandning strax före jul. Det blir kÀrlek vid första ögonkastet men eftersom de inte bytt telefonnummer sÄ tappar de bort varandra. Tillbaka i Chicago börjar Annie och Dave varsin jakt för att Äterförenas och det enda de har att gÄ pÄ Àr vaga ledtrÄdar frÄn sina samtal om julplaner.

TÀnkte handla all mat till julafton ikvÀll, men vad sjutton har hÀnt med utbudet? SÄ mycket som inte finns pÄ Willys (alltsÄ inte som i slut, utan att det inte köps in).

Jag saknade bland annat hela rödbetor (till min rödbetssallad) och twistpÄse (julgodiset nr 1). Sen fanns det ett enda mÀrke (Willys) som hade 40 % grÀdde.

SÄ nu mÄste jag handla imorgon ocksÄ. :(

TÀnkte handla all mat till julafton ikvÀll, men vad sjutton har hÀnt med utbudet? SÄ mycket som inte finns pÄ Willys (alltsÄ inte som i slut, utan att det inte köps in).

Jag saknade bland annat hela rödbetor (till min rödbetssallad) och twistpÄse (julgodiset nr 1). Sen fanns det ett enda mÀrke (Willys) som hade 40 % grÀdde.

SÄ nu mÄste jag handla imorgon ocksÄ. :(
Det mÄste vÀl ha varit ett mindre Willys av nÄgot slag? TÀnker t.ex. pÄ grÀdden. "Mitt" willys har ju mer Àn ett mÀrke. Hela rödbetor har de ocksÄ. Men twist har jag ingen aning om, för det brukar jag inte köpa :) .

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valpkull!
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka