🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

FrÄgar du mig Àr det onödigt att klippa klorna. De klöser ju ÀndÄ pÄ klösbrÀdorna mm. / mvh har aldrig klippt klorna pÄ innekissarna och det Àr 4.5 Är.

Och bÄda mina katter har definitivt behövt fÄ klorna klippta regelbundet. Trots ordentligt klösande och klÀttrande pÄ köksmöblerna.

OnT: PÄ vÀg hem frÄn jobbet, nu Àr det jul! Typ :p

HĂ€r var det tydligen lite för mycket julro för i förmiddags, efter att en av alla slĂ€ktingar hĂ€r tog en dusch slutade det helt att rinna undan. Totalstopp đŸ«  sĂ„ jag har tillbringat dopparedagen med att försöka lösa stoppet och slippa ringa ut avloppsjouren. Till slut, med hjĂ€lp av tvĂ„ pappor och nĂ€r mörkret började lĂ€gga sig, fick vi Ă€ntligen loss stoppet och kunde gĂ„ in och dricka glögg. julstĂ€mningen Ă€r pĂ„ topp 😂

Blev lite svettigt nÀr jag försökte fÄ ihop bingo samtidigt som jag ringde pappa. StÄr och rör i Nalles marschaller (recept frÄn farmors kompis anno 1962) under tiden och inser att den Àr klar. :nailbiting:

Men jag hann precis hacka chokladen och hĂ€lla i formen innan det blev för hĂ„rt (dĂ„ blir det chokladknĂ€ck
).

Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som inte har nĂ„gon julkĂ€nsla?:( Jag slĂ„r vad att min brist beror pĂ„ min utbrĂ€ndhet, men jag burkar alltid fĂ„ julkĂ€nsla nĂ€r jag provsmakar skinkan. Men nu Ă€r allt bara... Jahopp?

Julgranen klÀdd. Brukar blir min uppgift och fÀrdigstÀlla. I Är hade dom iaf satt i ljusen redan sÄ det behövde jag inte krÄngla med.
🎄
Och ingen vinst pÄ bingolotto Ànnu...

O sĂ„ lite allmĂ€nt sĂ„dĂ€r börjar jag redan tröttna pĂ„ jul. Bara nĂ„gra dagar kvar nu... 🙄

1000020806.webp

Eftersom jag Àr högtidstaliban sÄ har min jul just startat, pyntade igÄr och idag, har bara haft stjÀrnor sen första advent.
Årets nyinköp var en tomtematta till köket, lite mindre kitsch Ă€n duschdraperiet jag köpte förra Ă„ret... :angel:

Är dock besviken pĂ„ kusinen som dumpade sin sambo hĂ€romveckan, jag jublade högt för dĂ„ slapp jag göra laktosfritt julgodis utöver det vanliga men nu ska hon tydligen med pĂ„ juldagen Ă€ndĂ„ sĂ„ jag fick stĂ€lla mig och koka specialkola igĂ„r iallafall. :mad:
Jag som trodde att det var för min skull... ;)

Eftersom jag Àr högtidstaliban sÄ har min jul just startat, pyntade igÄr och idag, har bara haft stjÀrnor sen första advent.
Årets nyinköp var en tomtematta till köket, lite mindre kitsch Ă€n duschdraperiet jag köpte förra Ă„ret... :angel:

Är dock besviken pĂ„ kusinen som dumpade sin sambo hĂ€romveckan, jag jublade högt för dĂ„ slapp jag göra laktosfritt julgodis utöver det vanliga men nu ska hon tydligen med pĂ„ juldagen Ă€ndĂ„ sĂ„ jag fick stĂ€lla mig och koka specialkola igĂ„r iallafall. :mad:
Jag som trodde att det var för min skull... ;)
Verkligen dÄligt stil, de kunde vÀll ha tÀnkt pÄ dig!

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ€mplig kattras?
  • Kattbilder #10

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka