Cigarettfimpar var ska de kastas?

Absolut, men en pojkvän kan ju sova över och om cigarettpaketet ska förvaras inomhus (vilket väl är en fördel om det inte finns nåt ”säkrat” ställe utomhus) så hamnar ju även fimparna inomhus och luktar. Nu finns det ju en askkopp så rimligtvis är ju den något som får användas och då räcker det väl att den används och töms regelbundet?

Ditt sätt att tänka är såklart det rätta, dock ska man väl kanske inte ta förgivet att det är så en tonåring tänker.
Absolut men när jag skrev att han skulle ta med dem hem hade det inte framgått att det fanns en askkopp utomhus. Nu när jag vet att det finns så är det än märkligare att slänga fimpar inomhus. Givetvis töms då askkoppen i soptunnan utomhus.

Jag tar inte förgivet att alla tonåringar tänker så. Jag gjorde det och är det någon som inte gör det kan det vara bra att påtala det på ett diplomatiskt vis och det oavsett ålder på personen.
 
Då kan vi ju dra samma slutsats om alla som använder sig av plastpåsar, eller annat som man regelbundet ser som skräp ute i naturen? Eftersom det uppenbarligen finns några som kastar det ute?

Allvarligt, man måste inte vädra sina fördomar överallt.
Ja! Alla som äter på diverse snabbmatskedjor måste också höra dit! Jösses så mycket sådant skräp det ligger utmed vägarna!
 
Det är inte jag som röker😉Dotterns pojkvän röker och han kastar fimparna i den vanliga papperskorgen Vilket gör att det luktar gammal fimp i hennes rum. Ibland har han kastar ut fimparna på gräsmattan men då blev jag vansinnig och krävde att dottern plockade bort alla fimpar. Misstänker att det är uselt för miljön att spola ner fimparna i toaletten? Ja, jag är överkänslig och hysterisk. Jag klarar inte av cigarettrök pga av kronosk hosta.

En burk med vatten i samt lock. Se till att dagligen tömma burkens innehåll, men allra helst utomhus (alltså - att burken är där och att det röks ute). Sedan får den som röker se till att slänga allt på lämplig plats som inte är gräsmatta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp