Cigarettfimpar var ska de kastas?

Vilket "beteende" gör en rökare till en sämre människa att leva med? Är de mer våldsamma, mer brottsbenägna, mer opålitliga etc än ickerökare eller vad :confused:

Jag hade aldrig kunnat vara ihop med någon som har ett så pass äckligt beteende. Jag verkligen avskyr rökning!!
 
Jo, fast uppenbarligen gör ju inte TS dotter det och det är så vitt jag vet hon som är tillsammans med den rökande killen, så jag förstår inte riktigt vad andras personliga preferenser vad gäller partners har med saken att göra?

Hade det varit min (minderåriga) dotter hade jag absolut tagit ett snack med henne om rökning och poängterat att det är inte ok att hans rökning märks alls hemma hos oss. Det ska inte slängas fimpar hos oss, han ska inte komma in och andas ut fullt med rök inomhus. Rökare tror ju att de slutar lukta bara för att ciggen är släckt. Men riktigt så enkelt är det inte.
 
Jag hade aldrig kunnat vara ihop med någon som har ett så pass äckligt beteende. Jag verkligen avskyr rökning!!

Intresseklubben noterar, men jag skulle aldrig själv säga om någon att hela den människan är äcklig, har vidrigt beteende och avråda andra från att umgås/vara med "människor med sånt beteende" för att någon ex.vis dricker vin, äter sniglar eller något annat som jag personligen tycker är bara nasty.

Finner det väldigt märkligt att man beter sig så, helt enkelt..
 
Intresseklubben noterar, men jag skulle aldrig själv säga om någon att hela den människan är äcklig, har vidrigt beteende och avråda andra från att umgås/vara med "människor med sånt beteende" för att någon ex.vis dricker vin, äter sniglar eller något annat som jag personligen tycker är bara nasty.

Finner det väldigt märkligt att man beter sig så, helt enkelt..

Hela människan är inte äcklig men rökningen i sig är det och är därför en deal breaker för mig. Luktar alldeles för illa.
 
Hade det varit min (minderåriga) dotter hade jag absolut tagit ett snack med henne om rökning och poängterat att det är inte ok att hans rökning märks alls hemma hos oss. Det ska inte slängas fimpar hos oss, han ska inte komma in och andas ut fullt med rök inomhus. Rökare tror ju att de slutar lukta bara för att ciggen är släckt. Men riktigt så enkelt är det inte.
Tror du på fullt allvar att alla rökare är obegåvade kretiner?
 
Hade det varit min (minderåriga) dotter hade jag absolut tagit ett snack med henne om rökning och poängterat att det är inte ok att hans rökning märks alls hemma hos oss. Det ska inte slängas fimpar hos oss, han ska inte komma in och andas ut fullt med rök inomhus. Rökare tror ju att de slutar lukta bara för att ciggen är släckt. Men riktigt så enkelt är det inte.
Jo, fast nu verkar ju inte TS vara av samma åsikt? Dessutom vet du väl inte om TS dotter är minderårig, det är väl generellt rätt få som flyttar hemifrån innan de blir myndiga. Och nej, rökare tror inte att man är luktfri för att ciggen är släckt, rökare är inte ett homogent släkte som saknar normalbegåvning.
 
Tror du på fullt allvar att alla rökare är obegåvade kretiner?

Med tanke på den otroliga mängd fimpar som ligger slängda överallt så kan man ju undra...

På sidan Håll Sverige Rent kan man läsa att fimpar är det vanligaste skräpet i stadsmiljö och parkmiljö. Och att runt 1 miljard fimpar hamnar på på våra gator och torg per år. Det motsvarar 108 ton plast.
 
Med tanke på den otroliga mängd fimpar som ligger slängda överallt så kan man ju undra...

På sidan Håll Sverige Rent kan man läsa att fimpar är det vanligaste skräpet i stadsmiljö och parkmiljö. Och att runt 1 miljard fimpar hamnar på på våra gator och torg per år.
Då kan vi ju dra samma slutsats om alla som använder sig av plastpåsar, eller annat som man regelbundet ser som skräp ute i naturen? Eftersom det uppenbarligen finns några som kastar det ute?

Allvarligt, man måste inte vädra sina fördomar överallt.
 
Då kan vi ju dra samma slutsats om alla som använder sig av plastpåsar, eller annat som man regelbundet ser som skräp ute i naturen? Eftersom det uppenbarligen finns några som kastar det ute?

Allvarligt, man måste inte vädra sina fördomar överallt.

Hade jag varit på dejt med någon som slängde plastpåsar i naturen och inte förstod varför det var ett problem hade jag inte gått på fler dejter.

Dessutom är det inte en fördom att rökare luktar illa. De luktar ju cigarettrök och jag tycker att det luktar illa. Avtändande. Deal breaker. Hade inte velat leva med någon som badar parfym heller. Hade varit olidligt i det långa loppet.
 
Hade jag varit på dejt med någon som slängde plastpåsar i naturen och inte förstod varför det var ett problem hade jag inte gått på fler dejter.

Dessutom är det inte en fördom att rökare luktar illa. De luktar ju cigarettrök och jag tycker att det luktar illa. Avtändande. Deal breaker. Hade inte velat leva med någon som badar parfym heller. Hade varit olidligt i det långa loppet.
Okej? Det finns en dejtingtråd, jag tror dina dejtingpreferenser passar bättre där. :up:
 
Om det slängs fimpar i papperskorgar bör ju det innebära att han röker inomhus, för varför gå ut och röka, fimpa i askkoppen och ta med in och slänga i en papperskorg?
Då borde ju problemet mer vara att han skiter fullständigt i vad för regler som finns i huset gällande rökning.

Hade någon betett sig sådär hemma hos mig trots tillsägelser och med askkopp och allt fixat så hade hen inte varit välkommen att hälsa på längre. Faktiskt. Det är både brist på respekt och risk av brand genom att slänga fimpar i en jäkla papperskorg(!) och därmed riskera andras liv. Idioti.
 
Om det slängs fimpar i papperskorgar bör ju det innebära att han röker inomhus, för varför gå ut och röka, fimpa i askkoppen och ta med in och slänga i en papperskorg?
Då borde ju problemet mer vara att han skiter fullständigt i vad för regler som finns i huset gällande rökning.

Hade någon betett sig sådär hemma hos mig trots tillsägelser och med askkopp och allt fixat så hade hen inte varit välkommen att hälsa på längre. Faktiskt. Det är både brist på respekt och risk av brand genom att slänga fimpar i en jäkla papperskorg(!) och därmed riskera andras liv. Idioti.
Kan ju vara askkoppen som tömts i papperskorg? Alternativt kastats där när askkoppen varit full, eller följt med in då en fimp stoppats i paketet eller liknande efter att ha rökts på annan plats ute än där askkoppen finns. Behöver ju absolut inte betyda att personen rökt inomhus.
 
Det är inte jag som röker😉Dotterns pojkvän röker och han kastar fimparna i den vanliga papperskorgen Vilket gör att det luktar gammal fimp i hennes rum. Ibland har han kastar ut fimparna på gräsmattan men då blev jag vansinnig och krävde att dottern plockade bort alla fimpar. Misstänker att det är uselt för miljön att spola ner fimparna i toaletten? Ja, jag är överkänslig och hysterisk. Jag klarar inte av cigarettrök pga av kronosk hosta.

Förklara vilka regler som gäller i ert hem. Sen får han välja att följa dem eller låta bli att komma hem till er. Det är inte svårare än så. Säg till honom att han inte får slänga fimparna i era sopor. Punkt. Hur han löser det är hans problem. Han kan ju ha en burk med tättslutande lock där han lägger och sen kan han tömma den hemma hos sig själv.
 
Hade jag varit på dejt med någon som slängde plastpåsar i naturen och inte förstod varför det var ett problem hade jag inte gått på fler dejter.

Dessutom är det inte en fördom att rökare luktar illa. De luktar ju cigarettrök och jag tycker att det luktar illa. Avtändande. Deal breaker. Hade inte velat leva med någon som badar parfym heller. Hade varit olidligt i det långa loppet.
Luktar piprökare cigarettrök?
 
Hade jag varit på dejt med någon som slängde plastpåsar i naturen och inte förstod varför det var ett problem hade jag inte gått på fler dejter.

Dessutom är det inte en fördom att rökare luktar illa. De luktar ju cigarettrök och jag tycker att det luktar illa. Avtändande. Deal breaker. Hade inte velat leva med någon som badar parfym heller. Hade varit olidligt i det långa loppet.
Nu vet vi alla vad du har för preferenser i ditt liv. Kan du låta tråden vara nu kanske? Det finns visst något dagboksaktigt här på buke där du kanske hellre ska ventilera dina issues?
 
Kan ju vara askkoppen som tömts i papperskorg? Alternativt kastats där när askkoppen varit full, eller följt med in då en fimp stoppats i paketet eller liknande efter att ha rökts på annan plats ute än där askkoppen finns. Behöver ju absolut inte betyda att personen rökt inomhus.

Jag tyckte ju att det lät som enstaka fimpar som slängs inomhus, inte att en askkopp skulle ha tömts.
Men om så vore fallet hade jag ställt ut en sophink han kan tömma askkoppen i när den blir full (om jag inte tömt den själv varje dag för att undvika att det händer).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp