City Gross utrustningsutbud

Riley

Trådstartare
Hur är det med deras hästavdelning vad gäller kvalitet och pris? Är de billigare än en vanlig hästsportbutik och är grejerna prisvärda?
Skulle behöva ett nytt täcke åt hästen men eftersom ekonomin tryter kom jag att tänka på att de ju också har ridgrejer, har dock aldrig brytt mig om att kolla exakt vad det är för något.

Sv: City Gross utrustningsutbud

Jag har också funderat lite på det där. Vårt city grosd har dock inte så mkt. Typ en ridhjälm ett spö och en hovkrats :crazy:

City Gross i norrköping har ett bra utbud tycker jag :D.
Har dock inte köpt något därifrån.

I Bromma har de mycket grejer tycker jag. Det enda jag köpt är ett par 30 mm kulsporrar och de är ju bra, men kan sporrar å andra sidan vara dåliga? :confused: De har mycket Mountain Horse om jag inte minns fel och det är väl okej. Vet dock inte om priserna skiljer sig från andra affärer med MH-grejer.

CityGross i Mantorp har jag inte sett en hästpryl på. Någonsin.
Kanske är ändrat sedan jag var där (för 3 veckor sen).
Kan kanske dock bero på att det ligger en hästbutik några hundra meter därifrån, som är :bow:

i växjö är det väl sådär tycker jag. visst finns det en hel del grejer (ungefär som en vanlig hästaffär, de har ju "allt" i princip inkl foder). men sen har nog jag tröttnat lite på utbudet. tycker inte det är så mkt nya grejer.
kläder från mountain horse (mest ridbyxor o barnkläder av nån anledning....), foder från hippo, resten är mestadels hansbo/willab och en del jacson. brukar handla nåt fleecetäcke, grimma, grimskaft, borstar, bett, lite putsgrejer o sånt.
priserna är väl rätt hyffsat bra, inga överpriser.
gillar annars eko i fjälkinge, de har större utbud o roligare grejer. citygross i växjö va eko innan.

Mig spelar det inte så stor roll om de får in nya saker, många märken osv. Huvudsaken att det är bra kvalitet och bra pris på det som finns.

I närmsta City Gross från mig räknat så har de hästsortiment. Priserna är rätt ok, de flesta tillverkare som MH och liknade kör ju med riktpriser. C G kan ha lite märkligt sortiment, vinterkläder på sommaren och sommargrejor på vintern ibland :confused: och ibland känns det som att sortimentet riktar sig mest till ridskoleryttare... Tyvärr är det även så att det aldrig finns någon personal att fråga, och detta gör att det många gånger fattas just den storlek som man själv är ute efter. Avsaknaden av personal gör att det går inte att fråga om varan är beställd, kommer att finnas igen eller utgått ur sortimentet.
Min personliga åsikt är att det är mycket bättre att gå till en riktig ridsportsaffär där det går att få service och hjälp!

Service bryr jag mig inte om så länge det är billigt. :angel:
Har i alla fall hittat ett kanonbra täcke på "mitt" City Gross, så jag är nöjd med eller utan service. ;)

jag har köpt 3 täcken därifrån och jag är nöjd med dom....

Jag tycker helt klart att deras saker är prisvärda och har bra kvalité för sina priser. :)
Iaf här i Växjö.

Och detsamma gäller Falun, kan nu konstateras. Bra utbud, fina grejer och bra priser!

*kl*

Någon som vet om de säljer mer än Hansbo och Mountain Horse saker?

Någon som varit in i Falun nyligen?

Hoppas de har lite islandssaker och ett rakt pelham 10,5 (i mässing hade inte varit helt fel). Finns det något snyggt westernträns så kanske det slinker med hem.
Ska dit på tisdag innan vi svänger förbi Aubiose på hemvägen.

Här i Kalmar har jag nog bara sett grejer från Hansbo och Mountain Horse.

Vad gäller raka pelham så är det endast gummipelham och rostfria med tungfrihet som Hansbo saluför.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 432
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka