Classic vs Börjes, bäst i kvalitén?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 204
L

Lawendel

Vilken av dom skulle ni säga ha bäst kvalité på sina lädergrejer? Ska köpa nosgrimmor och en förbygel, och undrar lite om kvalitén.. Jag vet ju att ingen har toppkvalité, men det är inte det jag vill veta heller, utan bara vilken ni anser har bättre kvalité än den andra :)

Sv: Classic vs Börjes, bäst i kvalitén?

Absolut Classic! Jag har lädergrimman med fancysöm därifrån och den var supermjuk redan från början.

Classic helt klart!! Har ett träns därifrån o det är faktiskt riktigt mjukt. En kompis har en grimma från börjes o den är stel o torr som papper...

...och jag har mååånga lädervaror från börjes som är fina och ha hängt med i många år.

Allt läder blir torrt och sprucket om man inte sköter det.

Jag är ett Börjes-fan.

Börjes har inget eget märke alltså är det varierande kvalitet beroende på vad du köper. De har en del riktigt bra grejer.

Jag har inget eget träns från Börjes men ett från Classic, och efter att ha klämmt på Börjes-träns på mässor och liknande tror jag att Classic har bäst kvalité.
Är rätt nöjd med mitt träns, det är lite sprucket och har tappat färgen liten på vissa ställen men är i övrigt i bra skick.

Förbygeln är av märket Kingston, men nosgrimmorna står det inte vad det är för märke på... Men det är pullar- och remontnosgrimman som finns att köpa löst!

HPs grejor slår Classic med längder! Men kingston är rätt skruutigt, men vissa saker är fina.

Ja, fast jag vet ju inte om nosgrimmorna är från HP... :confused:

nej, nosgrimmorna är inte från hp.
Jag har aachenmodellen, används varje dag sedan tre år tillbaka, kanonfin fortrarande!!

Börjes har ju artiklar från olika leverantörer, så det beror ju på vad du köper.

HP är mycket prisvärt, tycker jag, medan Hansbos Classicserie är lite halvdan ibland.

Kingston har jag inte köpt på länge, tyckte inte det var så bra kvalité. Eller, vissa saker var fina, men andra var stenhårda...

*kl*

Jag har ett träns ifrån börjes, som är mjukt och fint, så jag kör på börjes jag, dock är man ju där och väljer ut dom bästa varorna ( vilket inte blir alltför ofta då jag bor i norrland :mad: )

nej, nosgrimmorna är inte från hp.
Jag har aachenmodellen, används varje dag sedan tre år tillbaka, kanonfin fortrarande!!

Det låter ju bra! Men vet du om de andra nosgrimmorna är av samma märke?

Förresten, tack alla som svarat :bow:.. Även fastän det är lite olika åsikter :p

Har ett börjesträns och ett från classic och båda två är mjuka och fina. Dock så är jag überpedant och smörjer och fettar konstant. Men jag är positivt överaskad av kvaliteten.

Vilket upplever du som något bättre då?

:)

Tycker att Classics är snyggare så det får väl bli det då :p

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
877
Senast: Hermelin
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka