Cliff Barnsby hoppsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Louvel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 4 455
L

Louvel

Är ute efter ny hoppsadel till ena hästen och har nu sett en annons med en Cliff Barnsby hoppsadel. Har inte sett någon sådan sadel innan och vet inte modellen på sadeln, ägaren till sadeln vet inte heller och hittar inget om modell på den. Den har knä och vadstöd och har en "förstärkt" del där bakklossen sitter (antar att det är där iallafall, bara sett en bild). Är det någon som har en aning om vad det kan vara för modell? Någon som har erfarenhet av CB hoppsadlar, både bra och mindre bra?

Sv: Cliff Barnsby hoppsadel

De CB sadlar jag har haft (Whitaker och Omega) har varit jättebra, bekväma sadlar. Alla CB jag sett har varit fina och välgjorda.
Min uppfattning är att passar de hästen så är det jättebra sadlar (dock ej sett deras billigare sadlar så det kan jag ej uttala mig om).

Svårt att veta modell på din beskrivning, lägg upp bild?

Sv: Cliff Barnsby hoppsadel

Tack för svaret. Får hem sadeln imorgon så då är det bara hoppas den passar hästen också. :laugh: Hade varit intressant att få fram vilken modell det är bara, känns som att det kan vara bra att veta.
Lägger in säljarens bild här, är det någon som vet vad det är för modell eller känner igen den?

img_1_4276_1287089853_117003043.jpg

Liknande trådar

Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
2 243
Senast: Linda_A
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 727
Senast: mackan
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 875
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka