Cohiba 1198

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som vet var Cohiba befinner sig nu för tiden? Är han i avel någonstans i världen? Jag ser hos FEI att han tävlat i USA för fem år sen.

Som far till Markan Cosmopolit hade det varit intressant att få tillbaka honom till avel i Sverige.
 
Någon som vet var Cohiba befinner sig nu för tiden? Är han i avel någonstans i världen? Jag ser hos FEI att han tävlat i USA för fem år sen.

Som far till Markan Cosmopolit hade det varit intressant att få tillbaka honom till avel i Sverige.
Hos HorseTelex står han som Gelding.:(

Haft en avkomma reg. AHS 2016
Ganska imponerande förärvning, också Abfuehren's Maddox som tävlas av Steve Guerdat tillhör samma årgång som Cosmopolit.
På BLUP sidan har 112 av 191 avkommor tävlat i någon form.
Hos HorseTelex ser de 41 inlagda avkommorna väldigt bra ut vad det gäller tävlingsresultat.
 
Hos HorseTelex står han som Gelding.:(

Haft en avkomma reg. AHS 2016
Ganska imponerande förärvning, också Abfuehren's Maddox som tävlas av Steve Guerdat tillhör samma årgång som Cosmopolit.
På BLUP sidan har 112 av 191 avkommor tävlat i någon form.
Hos HorseTelex ser de 41 inlagda avkommorna väldigt bra ut vad det gäller tävlingsresultat.
På FEI står han som hingst, det vore ett oerhört slöseri på bra gener att inte använda honom i aveln, så man får hoppas att Horsetelex har fel.

Jag såg många avkommor till honom när jag var funktionär på unghästtester och blev förtjust i hans avkommor. Hoppas att de som har ston efter honom betäcker dom nu så det fina blodet förvaltas.
 
Nu hittar jag inte alls på inlägget när jag letar och kanske inte svar på din fråga men jag är nästan säker på att jag såg något inlägg på Facebook tidigare i år där någon sålde fryst sperma från Cohiba.
 
Nu hittar jag inte alls på inlägget när jag letar och kanske inte svar på din fråga men jag är nästan säker på att jag såg något inlägg på Facebook tidigare i år där någon sålde fryst sperma från Cohiba.
Det såg ju faktiskt jag också, men hade glömt bort det. Han som annonserade har i alla fall varit representant för VDL i Sverige, jag har inte koll på om han fortfarande är det.
 
Det såg ju faktiskt jag också, men hade glömt bort det. Han som annonserade har i alla fall varit representant för VDL i Sverige, jag har inte koll på om han fortfarande är det.
Han är fortfarande representant för VDL tyvärr och det var han ja som skrev ut efter ngn tävling att det fanns fryst kvar efter Cohiba.🙂
Tyvärr är Cohiba kastrerad om jag inte minns fel. 🤔
 
@Görel
Jag mailade stuteriet som hade honom i usa och fick svaret att de hade honom en kort period men han kastrerades pga dåligt beteende och såldes till en ryttare i usa.
Kan finnas semin hos VDL.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag är inte medveten om hur jag, vecka för vecka, blir mer och mer dyster och inåtvänd. Inte förrän en kollega påpekar det och jag inser...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Enya
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp