collievalp för 1.500kr?

CA

Trådstartare
11 månader, tror ni att det är nåt "fel" på den då eller vill dom bara sälja den?
Kan man när man köper hunden begära att man kan lämna tillbaka hunden om den på veterinärbes- har sjukdom/fel?
 
Man vetbesiktigar INNAN man skriver på något köpekontrakt! Så slipper man alla tveksamheter och krångel.

Annars, visst går det att skriva in i kontraktet, men varför krångla den vägen?

Jag skulle bli misstänksam mot priset, men det kan finnas fullt legitima anledningar att dumpa priset. De måste få den såld så fort som möjligt (allergi, klarar inte av den, sjukdom hos familjen, ändrade förhållanden). En valp i slyngelåldern som kanske inte är speciellt bra uppfostrad innan heller är ju inget 'de flesta' skulle vara intresserade av. Och då sätter man ett symboliskt pris för att inte skänka bort den.

Jag har fått fullt friska hundar gratis eftersom ägarens prio varit att ge hunden ett gott, permanent hem och inte tjäna pengar på den. Har två 'gratishundar' faktiskt.

Så, jag skulle fråga varför de säljer, förhöra mig om hälsostatusen på föräldrarna, träffa valpen och se hur den är, förhöra mig igen om varför de säljer och hur valpen är och vetbesiktiga innan köp.
 
Du ska absolut veterinärbesiktiga innan du skriver på köpekontrakt! Och kolla varför de över huvud taget säljer hunden.... Om den är en "problemhund", har du då tillräkligt med tid och kunskap för att klara ut det?
Annars är det väl bara att gratulera till ett bra köp ;)
 
Jag skulle också kolla så det finns "klara papper" på den...folk stjäl unga hundar för att sälja dom billigt och få till droger :mad:
 
Om det finns papper på hunden, och den är frisk och ingen s.k problemhund så är det väl bara att slå till :)

Men jag skulle kolla noggrant om alla papper finns osv, innan jag bestämde mig.
 
Vad är det för stam på hunden? Har själv en massa colliehundar :)

Vet. bes. innan köp. MEN anledningen att de säljer den billigt behöver inte vara för att det är något fel, det kan vara icke godkänd avelshane som är pappa tex. :)
 
hej! vet inte nåt om hunden, mer än att den är en hane, 11 månader och helst ska till ett hus på landet
 
ville bara tillägga, dennna person/personer är återförsäljare av valpen , något man bör tänka på??
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 682
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 478
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
489
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstips kök
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp