Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

De gör ju inte alltid så. Man ser på deras ögon att det är underbart roligt att "vara rädd".

Hihi precis sådär gör min också! Idag var han "rädd" för allt som över huvudtaget rörde sig bara för att få en chans att skutta ifatt stoet 100 m längre fram :rofl:

Hihi precis sådär gör min också! Idag var han "rädd" för allt som över huvudtaget rörde sig bara för att få en chans att skutta ifatt stoet 100 m längre fram :rofl:

Hihi. De är roliga de små liven. Hann han ifatt den fina flickan då?

*fniss* Nä, jag var tvungen att svänga åt andra hållet för att han skulle lugna ner sig. Han passar väl på nu, blir valack nästa vecka. (men det vet han inte om :D )

oj, då är det bäst att han inte får veta något heller. han kan bli deppig för mindre! ;)

:rofl: Det var mig och mamma du mötte som plockade hallon:D Han hette Slílver Star jag kollade i registret för connemaror där stod det Silver III på honom, jag är jätte glad att jag hittade hit:D Han dog 2002 datum vet jag inte men han var skimmel och en vit drömhäst enligt mamma när han var yngre, den ändå gången jag kom ihåg(men mamma har berättat att jag var där med jag var 6 år) när vi hällsade på honom var också dagen innan han avlivades både mamma och ja grät jätte mycket även fast jag aldrig känt han. Jag kom ihåg att vi mötte dig med:D Vi brukar fortfarande åka den rundan ibland med vi är ute och åker o kollar på hästar i hagarna:D;P SKRIV GÄRNA TILL MIN MSN OM DU KÄNNER TILL NÅTT OM SILVER STAR:D Harpo_my@hotmail.com ;D

När jag tittar tillbaka ser jag att det var 2xKavat som träffade någon i skogen (inte jag!). PMa gärna henne!:idea:

*fniss* Nä, jag var tvungen att svänga åt andra hållet för att han skulle lugna ner sig. Han passar väl på nu, blir valack nästa vecka. (men det vet han inte om :D )

Vad har du för planer för honom sen då? Tur att han inte vet i alla fall.

Det blir lite grann. Men har man en hingst som betäcker många ston så kan han ju "betala sig själv". Nu är det ju inte så många connemaror som gör det men ändå.

Det är jättekul att du satsade på honom. Var rädd om doserna nu. Ska du göra någon utlandsannonsering?

Mjo Graffe lär ju inte betala sig själv...

Ja vill ju göra det, men frågan är VART jag ska göra den ?

Mjo Graffe lär ju inte betala sig själv...

Ja vill ju göra det, men frågan är VART jag ska göra den ?

Kanske kan du maila till avelsförbunden i de olika länderna? Eller skriver du ihop ett mail och skickar till de som har mailadress på sina hemsidor. Då sprids det kanske. Kolla om de har typ CN i andra länder så kanske de kan skriva till de.

Kanske kan du maila till avelsförbunden i de olika länderna? Eller skriver du ihop ett mail och skickar till de som har mailadress på sina hemsidor. Då sprids det kanske. Kolla om de har typ CN i andra länder så kanske de kan skriva till de.

Jaaoo jag får komma på något bra !

Visst är det bra med snälla föräldrar? :bow: Borde va en mänsklig rättighet.

Visst är det bra med snälla föräldrar? :bow: Borde va en mänsklig rättighet.

jag vet, min pappa e bäst i hela världen !
Enda nackdelen är väl att han kan 0 om hästavel, men 100% om fång ;) så nu tror han att alla mina hästar kommer att få fång, så de får inte äta gräs :D haha han e så söt

Åh, en expert i ämnet alltså! Släpp inte in honom här på buke bara, han kommer att bli nerlusad av frågor.:D

Åh, en expert i ämnet alltså! Släpp inte in honom här på buke bara, han kommer att bli nerlusad av frågor.:D

haha han e egenlärd, när han fick höra om Fång (min pappa har lite o göra) då började han helt enkelt o läsa om ämnet, jag kan inte berätta något nytt för honom längre, "ah jag vet och då blir det si o så och sedan såhär" :D

jag blev fett impad när han satt på vårat landställe o hade föreläsning om "dotterns jädraponnystackare med fång!"

Vad har du för planer för honom sen då? Tur att han inte vet i alla fall.

Inga nya mål än så länge, förrutom lite terrängträning. Kanske åker till ängelholm i juli och ställer ut.
Han får ev. tävla med dom stora nästa år om matte har mer tid än nu... hade försökt kvala till championat i år om jag hade haft fler fria helger, ponnytävlingar tar LÅNG tid!

*Knapplån*

Puttar lite och passar på att fråga vilka utställningar som folk har tänkt sig i sommar. Jag tror nog att både Cinna och Peia visas i Örebro 2 juni, om nu proppen kunde komma upp snart :mad:
Sen blir Riks för båda två i augusti då.
Säkert några som ska till Riks men Örebro då? :)

Hade gärna åkt till Vätö 6 juni, nosis familj har stuga där, men det passar inte lika bra som 2 juni rent resemässigt för mig.

*Knapplån*

Puttar lite och passar på att fråga vilka utställningar som folk har tänkt sig i sommar. Jag tror nog att både Cinna och Peia visas i Örebro 2 juni, om nu proppen kunde komma upp snart :mad:
Sen blir Riks för båda två i augusti då.
Säkert några som ska till Riks men Örebro då? :)

Hade gärna åkt till Vätö 6 juni, nosis familj har stuga där, men det passar inte lika bra som 2 juni rent resemässigt för mig.

Jag ska till Vätö med russet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Sharpless
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 788
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 474
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka