Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Haha ja den här publiken e ju inte ett dugg partisk :)

Men jag vill ju tävla...
o är över 18 så familjen Brolin skulle ju döda mig, haha.

Med Dis får jag ju en färdigtränad ponny liksom (d e jag som tränar henne o hon går runt rekordet på träningar) o visst hon är kul o träna o så o är en häst på miljonen.. D e så jobbigt..

Nu har jag hittat CN där han gick igenom. Här står han som brskm (brunskimmel). Fotot är ju i svartvitt så det går det ju tyvärr inte att se något på. Ska leta vidare i de andra och se om jag hittar någon hingstannons.

Haha ja den här publiken e ju inte ett dugg partisk :)

Men jag vill ju tävla...
o är över 18 så familjen Brolin skulle ju döda mig, haha.

Med Dis får jag ju en färdigtränad ponny liksom (d e jag som tränar henne o hon går runt rekordet på träningar) o visst hon är kul o träna o så o är en häst på miljonen.. D e så jobbigt..

Svårt, svårt. Kan du inte ha kvar Dis och tävla i alla fall. Men inte köpa?

Jag är också över 18 och har bara ponnyer i stallet :D. De är lagom stora och det viktigaste av allt - de är av RÄTT ras :love:.

Men han har ju rätt många avkommor som är konstantskimlar. Vet att det är något "konstigt" anlag från A Sparrow. Men jag kan hålla med om att han inte ser ut som en konstantskimmel längre. Kan inte konstantskimlar bli vitare ju äldre de blir?

Det är klart att Roderics konstantskimmelanlag ger sig tillkänna hos hans avkommor, men skulle han själv "bara" vara konstantskimmel så skulle han aldrig blekt av och tappat konstantskimmelteckningen (färg på huvud o ben) som han nu håller på att göra. Jämför med Lambay Inver o Brolötens Grafit som inte bleknat på det viset. Det har funnits finns massor med exempel på Connemaror som har båda "skimmelanlagen" (svensk färgterminologi är mindre lyckad här - samma ord för två helt olika saker gör det hela än värre rörigt för den som inte är insatt), jag har själv haft flera stycken. Svenska hingstar som funnits förutom Roderic är Tiger Boy och Lukas - kan ha funnits fler som jag inte kommer på just nu. Helena/Dimman har ju också gett ett exempel precis innan här.
Vad som är speciellt för Roderic och några till är att dom hunnit bli rätt gamla innan skimmelanlaget (det avblekbara) gett sig tillkänna.

Nu har jag hittat CN där han gick igenom. Här står han som brskm (brunskimmel). Fotot är ju i svartvitt så det går det ju tyvärr inte att se något på. Ska leta vidare i de andra och se om jag hittar någon hingstannons.

Hittade det andra!

Så här står det i hans hingstannons från 1992:
blåskimmel (född brun fri från albinoanlag)

Köp ett connemarasto. Connemara är bäst och det är ju kul att få rida också :)
Peia är ju inte till salu förrän om fem år och då vill jag att hon ska tävlas så ;) Du får väl köpa Peias fölis, den kommer om bara två år :D

Du får ju tävla C- och D-ponny om även om du är över 18 år. Antingen på ridhästtävlingar eller på ponnytävlingar i avdelning B. Det sistnämnda gäller nog bara hoppning vill jag minnas.

Jag vill leta ponnytjeja åt dig :D

Svårt, svårt. Kan du inte ha kvar Dis och tävla i alla fall. Men inte köpa?

Jag är också över 18 och har bara ponnyer i stallet :D. De är lagom stora och det viktigaste av allt - de är av RÄTT ras :love:.

Nej d e ju d, att Niklas (som äger Dis) vill sälja henne. Hon är 8a år, o om jag tar henne 1 år till på foder så blir d svårt o sälja henne som 9 åring :(

men om jag ska vara 100% ärlig så har jag börjat tvivla på om jag vill ha häst övh när graffe e borta..

Köp ett connemarasto. Connemara är bäst och det är ju kul att få rida också :)
Peia är ju inte till salu förrän om fem år och då vill jag att hon ska tävlas så ;) Du får väl köpa Peias fölis, den kommer om bara två år :D

Du får ju tävla C- och D-ponny om även om du är över 18 år. Antingen på ridhästtävlingar eller på ponnytävlingar i avdelning B. Det sistnämnda gäller nog bara hoppning vill jag minnas.

Jag vill leta ponnytjeja åt dig :D

haha som sagt, inte ett dugg partisk publik :) haha
Ah Peias bebis, om 2 år ;) hahaha. bästa stamen där iaf ;)

klart du vill leta maratjej till mig :D men då får vi leta i typ danmark-irland-osv för jag vill ha något ingen annan har ;) som vanligt.

klart du vill leta maratjej till mig :D men då får vi leta i typ danmark-irland-osv för jag vill ha något ingen annan har ;) som vanligt.

Nänä, inte ett dugg :angel:
Jo, Peia är dessutom finfin själv. Hela stallets lilla charmtroll, åtminstone om man frågar de tvåbenta. De fyrbenta med hovar är inte lika glada för Peia är en liten retsticka :devil: De fyrbenta med tassar gillar henne nog iaf, de kan nämligen ligga lite på hennes rygg.

Jag åker gärna till Danmark och Irland :bump:

Det är klart att Roderics konstantskimmelanlag ger sig tillkänna hos hans avkommor, men skulle han själv "bara" vara konstantskimmel så skulle han aldrig blekt av och tappat konstantskimmelteckningen (färg på huvud o ben) som han nu håller på att göra. Jämför med Lambay Inver o Brolötens Grafit som inte bleknat på det viset. Det har funnits finns massor med exempel på Connemaror som har båda "skimmelanlagen" (svensk färgterminologi är mindre lyckad här - samma ord för två helt olika saker gör det hela än värre rörigt för den som inte är insatt), jag har själv haft flera stycken. Svenska hingstar som funnits förutom Roderic är Tiger Boy och Lukas - kan ha funnits fler som jag inte kommer på just nu. Helena/Dimman har ju också gett ett exempel precis innan här.
Vad som är speciellt för Roderic och några till är att dom hunnit bli rätt gamla innan skimmelanlaget (det avblekbara) gett sig tillkänna.

Är O'Chief också skimmel? Det här kan ju bli knepigt i framtiden om en hingst skulle dö ung och sen kommer det en massa skimlar efter den. Hoppas inte det här gäller min flicka här hemma. A Sparrow är farfar men hon är än så länge svartbrun.

Nänä, inte ett dugg :angel:
Jo, Peia är dessutom finfin själv. Hela stallets lilla charmtroll, åtminstone om man frågar de tvåbenta. De fyrbenta med hovar är inte lika glada för Peia är en liten retsticka :devil: De fyrbenta med tassar gillar henne nog iaf, de kan nämligen ligga lite på hennes rygg.

Jag åker gärna till Danmark och Irland :bump:

Jag har sjukt stor lust o köpa en åring lr så.. måste nog diska lite med Niklas.. d värsta är att jag blir av med Dis mitt i tävlingssäsongen om jag inte vill köpa henne.. Kontraktet går ut 1 juli.. o jag har inte råd med 2 hästar TYVÄRR :( :(.. I need a job..

Lätt, Brolöten eliten på Irland, "åker dit med drömmen om 1 häst, kommer hem med 18 ;)" sound familiar ?

Jag följer också gärna med till Danmark eller Irland :D.

Jag har sjukt stor lust o köpa en åring lr så.. måste nog diska lite med Niklas.. d värsta är att jag blir av med Dis mitt i tävlingssäsongen om jag inte vill köpa henne.. Kontraktet går ut 1 juli.. o jag har inte råd med 2 hästar TYVÄRR :( :(.. I need a job..

Lätt, Brolöten eliten på Irland, "åker dit med drömmen om 1 häst, kommer hem med 18 ;)" sound familiar ?

Det är förstås tråkigt, kan ni inte på nåt vis försöka lösa det så du får ha henne säsongen ut? Flytta hit, här finns jobb och det är dessutom roligt :)

Haha, det skulle se ut det. Men visst, mamma behöver ett nytt och roligare jobb :bump:

men om jag ska vara 100% ärlig så har jag börjat tvivla på om jag vill ha häst övh när graffe e borta..

Så kände jag när min ponny dog. Men vi hade två till så jag var ju tvingad att ta hand om den ena.

Se det som så här att Graffe har ju visat dig till rätt ras! Så känner jag för min gamla ponny. Jag är så glad att det blev connemara och inte någon annan ras.

Jag följer också gärna med till Danmark eller Irland :D.

Haha vi får dra ihop ett gäng "Graffes nya tjej" äventyret ;)

jag måste lägga in en bild på graffes nuvarande tjej, haha.

d1194752231a4ddba25a584e0e0e3c3c_18.jpg

den stod utanför stallet o han bara VÄGRADE att gå förbi den :D haha

Det är förstås tråkigt, kan ni inte på nåt vis försöka lösa det så du får ha henne säsongen ut? Flytta hit, här finns jobb och det är dessutom roligt :)

Haha, det skulle se ut det. Men visst, mamma behöver ett nytt och roligare jobb :bump:

Haha ska jag flytta till KALMAR lr FINSPÅNG ?
Jannicke vi måste köpa en gård nu.. d här går inte längre :D hahaha

Kan ni inte komma överens om att du får ha henne säsongen ut?

Jag har ju ingen brolötens häst. Får jag följa med ändå? Helst utan häst med mig hem. Det räcker med de vi har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 781
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 473
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 556
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka