Connemaratråden

Liten uppdatering från oss kanske är på tiden. Keso går på hingstbete, samma som förra året, där han är äldst (enda 4-åringen) men klart minst :p
Peia och Cinna har gått på lösdrift till nu men från och med igår så står Peia på stall och Cinna går på bete. Båda ska ridas hela sommaren.
Igår var det dottern som fick äran att värma upp Cinna (samt inviga 3-årspresenten från mormor och morfar, en supersnygg ridhjälm!) och det gjorde hon med den äran. Jag höll nästan på att inte få tillbaka ponnyn :p
"Jag ska bara rida lite till. Du kan gå in i stallet så länge."

10382438_10152823330936102_4137336039389732791_n.jpg
 
Då står zimzalabim äntligen i hagen här hemma! :) Resan gick bra och han och min lilla blev kompisar direkt :) otroligt lugn och trygg 2åring, är så nöjd med honom. Dessutom en riktig gullegris! Kommer och möter mig i hagen bara för att lägga mulen på min axel och kramas lite :love: Har tagit lite bilder men det är inte lätt eftersom han vill stå så nära så blir det bara mulbilder, måste stå på andra sidan staketet för att få bilder på lagom avstånd :D
Hos uppfödaren:
Zimba_zps6559ef20.jpg

Precis lastat ur hemma:
Foumlrstadagen6_zps47ad21ff.jpg


Nya kompisar:
Foumlrstadagen1_zps49072fc0.jpg
 
@LadyCovergirl Mathilde är ju underbar :D kan du inte posta lite bilder på Keso också? :love:

@_Zacke_ vilken söting! Hoppas ni kommer trivas ihop :)

Jag var och kollade på stallet i helgen. Boxen är bra i storlek, tyvärr vill stallägaren inte att man strör med halm som jag ju egentligen föredrar. Hagarna är ok, inte lika stora som i nuvarande dock. Blir mindre utevistelse men bara marginellt. Paddocken är ok underlag och det bästa är ju att det finns ridhus på gården. Tyvärr inte så roliga ridvägarna runtomkring. Mockningen får jag sköta själv men inget problem att få hjälp av stallägaren om det skulle behövas.

Känns sådär, osäker på varför. Möjligtvis för att jag var och hälsade på mitt gamla jobb där jag hade med mig ponnyn. Saknar det oerhört, allt folk, hästarna, fina anläggningen och servicen.
 
Fina fina Z har idag fått somna in. Vad det än nu var som felades honom så höll det på att ta knäcken på honom psykiskt och när stora delar av manen började falla av så var beslutet inte svårt att ta. Frid. Lättnad. Saknad.
 
Såg det. Fina fina Z :love: Du gjorde helt rätt, och du har som sagt kämpat. Ledsen får man vara oavsett :cry:
 
Fina fina Z har idag fått somna in. Vad det än nu var som felades honom så höll det på att ta knäcken på honom psykiskt och när stora delar av manen började falla av så var beslutet inte svårt att ta. Frid. Lättnad. Saknad.
Jag får beklaga...
Alltid en sorg även om man tagit rätt beslut..
 
@Seabaz Men vad mycket tråkigt vi har fått i våran connemaratråd det senaste.. Båda våra... Jag beklagar verkligen :( men helt rätt beslut! kram!
 
Gedion är ju egentligen en jättefegis, men medan småfåglar, vattenpölar och postlådor är döfarligt så är stora grävmaskiner helt ok.



Försökte ta lite bilder när vi promenerade igår men Gedion är en ganska dålig modell så man behöver en stor portion tur :p



 
Jag har precis lärt mig hur man lägger in foton från mobilen...:o
Här är ett foto från senaste paynjump vi var på.
Dotter och ponny :love:

 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 571
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 712
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
455
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 205
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp