Connemaratråden

@_Zacke_ kan bara tänka mig vilken mardröm du måste ha. Men känner du att det är en till kompis du vill ha så är det ju bara att kika och se hur det känns.

@Seabaz vad har veterinären för förslag på fortsättning? De vågar inte göra nåt utan böjprov?
 
Livet går ju vidare hur jävligt det än känns. Måste ju tänka på min andra ponny med. Så igår var vi faktiskt iväg och tittade på två fina connemara-pojkar var av den ena jag föll pladask för. Så vad det lutar åt nu så blir det en liten grå på gården snart :)
 
Livet går ju vidare hur jävligt det än känns. Måste ju tänka på min andra ponny med. Så igår var vi faktiskt iväg och tittade på två fina connemara-pojkar var av den ena jag föll pladask för. Så vad det lutar åt nu så blir det en liten grå på gården snart :)

Åh vad roligt att du hittade en ny kompis!
 
Livet går ju vidare hur jävligt det än känns. Måste ju tänka på min andra ponny med. Så igår var vi faktiskt iväg och tittade på två fina connemara-pojkar var av den ena jag föll pladask för. Så vad det lutar åt nu så blir det en liten grå på gården snart :)

Spännande!
 
Livet går ju vidare hur jävligt det än känns. Måste ju tänka på min andra ponny med. Så igår var vi faktiskt iväg och tittade på två fina connemara-pojkar var av den ena jag föll pladask för. Så vad det lutar åt nu så blir det en liten grå på gården snart :)

Åhh, vad spännande! Du måste berätta mer sen när han fått komma hem! :)

*kl*

Jag är extra glad över skatteåterbäringen i år - och bestämde mig efter att ha varit hos tandläkaren och fått besked att jag INTE hade några som helst hål att faktiskt lyxa till det lite och belöna mig själv (jag är fruktansvärt tandvårdsrädd och tvingar mig själv till tandläkaren varje år men brukar då ge mig själv en belöning om det är så att jag går igenom "ua" så att säga).

Så häromdagen gick jag in i en av de bättre hästbutikerna här i närheten av jobbet (jag har tre stycken inom max 5 minuters bilfärd) och när jag sen en halvtimme senare klev ut därifrån så hade jag beställt ett par nya De Niro dressyrstövlar till mig själv!
Efter 25 års trogen tjänst så ska mina läderstövlar jag har nu få gå i pension...det är de väl värda tycker jag!
Dessutom beställde jag ett Mias Schabrak också...dessutom i en färg som INTE är brun, haha! Det fick bli ett svart schabrak med stora rutor, rakt hörn och sen blir det mörkgrått band/grått snöre/plommonlila band och sen svart kantband som avslut.
Jag tror att min fina lilla vita prinsesshäst kommer att bli superfin i det!

Och tjoff, så var ju mina skattepengar som bortblåsta - men åhh, vad fina vi kommer att vara!! :D;):love:

Nu återstår bara leveranstiden...4-10 veckor på stövlarna och 4-6 veckor på schabraket....låååång väntan... :p


Dessutom så kan jag känna hur polletten trillar ned mer och mer hos Tingeling för varje dag som går nu. Efter senaste träningen hos min tränare så fick jag lite nya instruktioner för hur jag ska lägga upp mina träningspass hemma och efter två veckor börjar jag märka skillnad, även om det är små steg framåt så går det ändå framåt...
 
Nästa års skatteåterbäring ska bli en Childeric till X och mig. Det är tur att jag pendlar långt och inte jämkar ;)

I år går ca hälften till hennes inridning.
 
Dom vill ta nya blodprov för ems, ir och ppid men egentligen har han inte symptom för dessa kan jag tycka.

Blodproven nu tyder mer på inflammatin än infektion. Jag har tankar om artros... men var? Allt blir svårt när han inte låter sig undersökas :(
 
@_Zacke_ Vad roligt! Himla fint namn också!! Vår kille har DaleHaze som morfars far... liite släkt alltså. :)

Det är ju dottern som rider vår ponny till 99% men idag är hon bortrest så jag fick äran.:d
Bästa passet ever på lille bus. Mjuk och eftergiven från start och framförallt avslappnad. Måste nog berömma dottern lite :bow:, hon har gjort ett bra jobb!!
Kunde bara hoppningen funka fullt ut så vore allt perfekt... Men så bra ska det inte vara ( hur i hela friden avslutar men det kursiva???)
 


Idag så visade vi småttingarna på treårs. Eller Johan Becker visade om vi ska vara petiga ;)

Xanadu klämde ur sig nog med energi för 888778 78 i värmen och fick beröm för god framåtbjudning. Det och åttan för galopp var oväntade positiva nyheter :D

(Russet 88789 78 så vi är nöjda).

Åkte fint som vanligt, tämligen skeptisk till mätningen och fick 147 på pinnen... Och russet 126, hon var 121 förra året. Så de var nog rätt spända båda två.

Nästa aktivitet är utställning 5 juli.
Sen RIKS och inridning. Sommarpremiering också men jag har svårt att hitta datum som passar mitt jobbschema :-/
 
@Seabaz det är klart, man gör ju rätt mycket utifrån böjprov...

@_Zacke_ ser fram emot bilder på det lilla underverket :D

@happyrider roligt med framsteg! Vad är det som inte ger med sig i hoppningen? För visst visade ni fina bilder på hoppning i terräng ganska nyligen?

@lil-sis kul med treårs! När är det RIKS är? Har för mig att det var relativt nära mig så jag kanske åker och tittar om det passar.
 
@Seabaz det är klart, man gör ju rätt mycket utifrån böjprov...

@_Zacke_ ser fram emot bilder på det lilla underverket :D

@happyrider roligt med framsteg! Vad är det som inte ger med sig i hoppningen? För visst visade ni fina bilder på hoppning i terräng ganska nyligen?

@lil-sis kul med treårs! När är det RIKS är? Har för mig att det var relativt nära mig så jag kanske åker och tittar om det passar.

Sista helgen i Juli i Norrköping.
 
@Pancakes Terränghoppningen har funkat riktigt bra men på banhoppningen är han extremt tittig. Vill liksom inte släppa riktigt. Minsta lilla nya tittighet så måste han stanna nån gång...
Vi ska ägna sommaren på att åka runt på paynjumper. Han behöver rutin och erfarenhet gissar jag på. Är så bra när man får fullfölja sin ritt oavsett antal fel. Så vi tränar på....
 
@happyrider Gedion är likadan faktiskt, tvekar inget de gånger vi hoppat terräng men är tittig på bana. Var bättre när vi hoppade mer regelbundet på olika ställen så att åka på pay and jump är nog vettigt =)
 
Jag har bestämt mig för att byta stall till hösten, jag blir sååå oinspirerad av att sitta och rida själv jämt, särskilt under vinterhalvåret när det dessutom är mörkt och kallt och man i princip bara kan skritta i paddocken. Nämnde detta för kompisen där jag har ponnyn installad i veckan. Men nu idag såg jag att stallet jag funderat på att ringa till har en ledig box redan nu... Jag tänker nog ringa och åka och titta i alla fall, jag vet inte alls om stallet passar oss egentligen, men det är ett av få stall med ridhus som tar emot inackorderingar. Men är jag en hemskt dålig människa om jag kanske flyttar tidigare än hösten som jag sa till kompisen? Hon har ändå bestämt sig för att försöka sälja sin häst under sommaren... Den tredje hästen i stallet har varit på annons för utlåning/försäljning i ett par år.
 
@Pancakes Jag tycker du ska göra det som känns rätt för dig. Är det så att du vill byta stall för att bli mer motiverad så tycker jag du ska göra det!


Idag är vi så nöjda med lille P.
Dottern har hoppat paynjump och det gick mycket över förväntan.
I 60 cm ville han stanna på varje hinder såg det ut som, men dottern red jättebra och såå övertygande så de kom runt med ett stopp. Vilken seger!
I 70 såg det ut som polletten trillat ner en liten bit på busen så de nollade!!
Trodde inte det var sant. Supernöjda :banana::bump:
 
@Pancakes Jag tycker absolut att om du åker dit och tittar och det verkar bra, flytta! Det kan göra så mycket :-) var det inte extra tungt för din rygg på nuvarande ställe med?

@LilaTiger Jaha vad kul! :)

Nu kryyyyper dagarna fram, vill att det ska bli söndag NU så att jag får hämta honom :) och så att jag kan bildbomba er ;) har tillsvidare roat mig med att shoppa grimmor i massor, träns och lite annat :) kollat lite efter tömkörningsgjord också. Någon här som kan rekommendera någon speciell? :)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 649
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
412
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 142
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp