Connemaratråden

Nu har vi hittat en ponny som dessutom gick igenom veterinärbesiktningen :) Har vi tur får vi hem honom redan nästa vecka. Vilken pärs detta med att köpa häst, lämna tillbaka häst, hitta ny häst varit.

På tal om vår gamla ponny förresten. Förmedlaren tog ju tillbaka den och åkte till sin klinik där ponnyn tydligen var helt ohalt och friskförklarades. Röntgenbilderna vi hade tagit tyckte förmedlarens veterinär inte visade något :confused:. Så nu ska hon sättas igång och sen säljas.
Idag hade hon lagt ut videos på sin instagram och ptja, jag tycker hon ser lika halt ut på dessa videos som hon var hos mig. Så sjukt synd om hästen och synd om den stackare som ev. köper henne som en helt frisk ponny. Får hoppas att folk är så pass kunniga så de kan se en hälta som finns där.
 
Ja, det är jättemärkligt. Särskilt eftersom ponnyn faktiskt är synbart halt fortfarande. Men rids gör den ändå :(

Jag såg klipp på den igår och tyckte nog faktiskt också att den fortfarande inte såg ren ut även om det bara var ett kort klipp. Himla tråkigt.
 
Jag såg klipp på den igår och tyckte nog faktiskt också att den fortfarande inte såg ren ut även om det bara var ett kort klipp. Himla tråkigt.

Kollade du på förmedlarens insta? Det finns flera klipp på den från igår. Två där det skrittas och tre där det travas. Jag tycker orenheten/hältan är jättetydlig på travvideosen. Enligt henne sa veterinären att hon har en "vaggande" gång p.g.a sin inåttåighet och att det är det som gör att det ser lite annorlunda ut. Skitsnack säger jag, hästen är helt enkelt inte fräsch bara. Kan ju inte göra något åt saken men tycker så synd om henne för hon är så himla bussig så hon säger väl inte ifrån heller :cry:

Själv vill jag ju inte säga något men vore ju toppen om någon annan som tittar påpekade att hästen ser oren ut...
 
Senast ändrad:
Kollade du på förmedlarens insta? Det finns flera klipp på den från igår. Två där det skrittas och tre där det travas. Jag tycker orenheten/hältan är jättetydlig på travvideosen. Enligt henne sa veterinären att hon har en "vaggande" gång p.g.a sin inåttåighet och att det är det som gör att det ser lite annorlunda ut. Skitsnack säger jag, hästen är helt enkelt inte fräsch bara. Kan ju inte göra något åt saken men tycker så synd om henne för hon är så himla bussig så hon säger väl inte ifrån heller :cry:

Själv vill jag ju inte säga något men vore ju toppen om någon annan som tittar påpekade att hästen ser oren ut...

Det är ju fruktansvärt tråkigt. Inåttåad ger ju knappast en "vaggande" gång. Då ska hon ju vara så inåttåad att det ger fysiska men som i sin tur ger en sämre hållbarhet.
 
Kollade du på förmedlarens insta? Det finns flera klipp på den från igår. Två där det skrittas och tre där det travas. Jag tycker orenheten/hältan är jättetydlig på travvideosen. Enligt henne sa veterinären att hon har en "vaggande" gång p.g.a sin inåttåighet och att det är det som gör att det ser lite annorlunda ut. Skitsnack säger jag, hästen är helt enkelt inte fräsch bara. Kan ju inte göra något åt saken men tycker så synd om henne för hon är så himla bussig så hon säger väl inte ifrån heller :cry:

Själv vill jag ju inte säga något men vore ju toppen om någon annan som tittar påpekade att hästen ser oren ut...

På instagram tittade jag, såg dock bara ett klipp i trav. Jag var på Ullared så stod mest och scrollade igenom uppdateringarna medan kompisen stod i provrummet.
 
Nu har vi hittat en ponny som dessutom gick igenom veterinärbesiktningen :) Har vi tur får vi hem honom redan nästa vecka. Vilken pärs detta med att köpa häst, lämna tillbaka häst, hitta ny häst varit.

På tal om vår gamla ponny förresten. Förmedlaren tog ju tillbaka den och åkte till sin klinik där ponnyn tydligen var helt ohalt och friskförklarades. Röntgenbilderna vi hade tagit tyckte förmedlarens veterinär inte visade något :confused:. Så nu ska hon sättas igång och sen säljas.
Idag hade hon lagt ut videos på sin instagram och ptja, jag tycker hon ser lika halt ut på dessa videos som hon var hos mig. Så sjukt synd om hästen och synd om den stackare som ev. köper henne som en helt frisk ponny. Får hoppas att folk är så pass kunniga så de kan se en hälta som finns där.
Håller med dig, speciellt när man känner till kusen. De som säljer, sätter ner priset lågt, visar några fina bilder från tidigare, och kanske inte kunniga föräldrar och vips är köpet klart. Det är ju mer än en gång man sett filmer på nätet med connemaror, där det inte skulle förvåna mig om det är inflammation bak. Connemaror kan man ju inte låta bli att kolla på saluannonser då och då. Man blir bara ledsen.
 
Det var en evighet sen jag skrev här nu...
Tyvärr fick min fina prinsessa Tingeling somna in i torsdags pga en infekterad nackbandsbursa vi inte fick ordning på trots operation och behandling på Ultuna...

Så nu är jag på jakt efter en ny bästa kompis (typ redan trött på att leta o har ju inte ens provridit någon än) och jag är inne på en maxad D ponny likaväl som en liten stor häst max 160 cm i mankhöjd.

Visst är det inga problem att tävla ponny i storhästklasser numera? Något särskilt man behöver göra?? Någon som vet?
 
Det var en evighet sen jag skrev här nu...
Tyvärr fick min fina prinsessa Tingeling somna in i torsdags pga en infekterad nackbandsbursa vi inte fick ordning på trots operation och behandling på Ultuna...

Så nu är jag på jakt efter en ny bästa kompis (typ redan trött på att leta o har ju inte ens provridit någon än) och jag är inne på en maxad D ponny likaväl som en liten stor häst max 160 cm i mankhöjd.

Visst är det inga problem att tävla ponny i storhästklasser numera? Något särskilt man behöver göra?? Någon som vet?

Tråkigt med Tingeling ;( , men hon springer säkert på en fin grön äng med stora familjen.

Det är inga problem att tävla storhäst i ponnyklasser. Tror det bara är att anmäla som vanligt.
Lycka till med hästletandet.
 
Fy vad tråkigt @LilaTiger :( jag höll tummarna för de andra femtio procenten. Hoppas du hitta en ny kompis.

Ang. att tävla ponny bland stora hästar så är det inga konstigheter utan bara att anmäla som vanligt, tdb har koll.
 
Fy vad tråkigt @LilaTiger :( jag höll tummarna för de andra femtio procenten. Hoppas du hitta en ny kompis.

Ang. att tävla ponny bland stora hästar så är det inga konstigheter utan bara att anmäla som vanligt, tdb har koll.
Det gjorde jag med men inte ens hagvistelse utan grimma funkade efter avslutade metacamkuren efter operationen funkade...

Jag letar för fullt och skulle gärna hitta en välutbildad 8-10 åring som är ca 158 cm som Tingeling var, men de verkar inte växa på träd precis...och så vill jag inte ha en skimmel denna gång..skulle påminna för mycket om T, och jag har ju redan ägt min drömhäst i och med henne....
 
Jag har köpt en dator vilket innebär att jag kan flytta bilder från systemkamerans minneskort :p
Från Sugar Cup i våras :love:

24174700_10156803897866102_7626521030673389319_n.jpg


24068108_10156803897961102_3005306700880554455_n.jpg
 
Ser att jag ovan skrivit att "har vi tur får vi hem honom redan nästa vecka". Ja, nu har vi ju inte haft tur så han är inte hemma än. Men kommer på lördag. Den som väntar på något gott... eller nåt.
När han är här lovar jag att presentera honom med fullständigt namn och bilder :p

Angående den gamla ponnyn så har förmedlaren tydligen lyckats kränga henne till någon familj som bor där i närheten. Jag funderar på vad hon sagt till dem om hennes tillstånd. Jag har en känsla av att hon inte sagt något alls om jag ska vara ärlig. Man får väl helt enkelt bara hoppas att hon håller.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Fiorano
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 682
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
437
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 173
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp