Connemaratråden

X tas in och skos var åttonde vecka.
Det är ungefär allt (naturligtvis sköta visitering etc men det görs i hagen).

Supertrist.
Jag längtar till våren eller nåt.
 
Första riktiga ridturen :)
Visade sig vara en väldigt storgalopperad herre!


En annan kul sak. En ponny som vi var lite halvspekulanter på på Irland (som sen helt plötsligt var såld) dök upp på annons på hästnet nyligen. På Irland var dess pris €2200. På hästnet kostar den nu 70 000 kr. En nätt liten förtjänst :)
 
Första riktiga ridturen :)
Visade sig vara en väldigt storgalopperad herre!


En annan kul sak. En ponny som vi var lite halvspekulanter på på Irland (som sen helt plötsligt var såld) dök upp på annons på hästnet nyligen. På Irland var dess pris €2200. På hästnet kostar den nu 70 000 kr. En nätt liten förtjänst :)

Härlig uppsyn han har :)
 
Här är det inget vidare :( Jag går i valet och kvalet om det inte är dags att ta beslut snart. G:s allmäntillstånd har blivit sämre. Han trivs inte särskilt bra som pensionär men den ena skavanken med den andra så kan han inte göra annat heller. Mitt hjärta går sönder bara jag tänker tanken på att vara utan min bästa kompis :cry: Det är sjutton år sedan han blev min favorit på ridskolan och det är snart nio år sedan som han blev min :love:
 
@Pancakes Lider verkligen med dig :(. Men ingen kommer klandra dig om du väljer att ta bort honom. INte minst G själv. Alla gånger hellre att göra det innan han tacklar av mer och ser du redan nu tecken på att han inte trivs med livet är det nog dags :(. Otroligt sorgligt, men vilket fint liv han har haft med dig!
 
@Pancakes Lider verkligen med dig :(. Men ingen kommer klandra dig om du väljer att ta bort honom. INte minst G själv. Alla gånger hellre att göra det innan han tacklar av mer och ser du redan nu tecken på att han inte trivs med livet är det nog dags :(. Otroligt sorgligt, men vilket fint liv han har haft med dig!

Det är nog jag själv som klandrar mig i så fall. Jag trodde nog att vi skulle ha ganska många år till... Men tanken på att vänta för länge är ännu värre, det var en av anledningarna till att jag köpte honom själv. Jag tycker det är hemskt med dessa gamla hästar som annonseras ut fast de är skruttiga.
 
@Pancakes Hahaha ja! Behövde den där länken, hittade inte infon på nya sidan. Får se vem jag väljer att starta om jag åker dit, både måste ju gå Open Ridden. Men tror att Burb får gå en Hunterklass istället :). Planen är väl att Barb ska gå SM-klassen i dressyren, Open Ridden och en utställning. Burb får gå en liten LB, Working Hunter och en utställning.
 
Senast ändrad:
Nu är ponnyn anmäld till utställning i Edsbro i slutet av februari anordnad av Roslagens ponnyavelsförening.
Det blir bra med miljöträning, nu ska vi bara komma mer framåt i ridningen på annan plats.
 
Min mara är nu 32 år gammal och är still going strong!
Visst syns det att han är en äldre herre men varje gång veterinären kommer ut för vaccinationer eller liknande så får man beröm för att han ändå är så pass välbevarad
Han travar gärna före när man leder honom och börjar takta om han inte får springa iväg, undrar om han vet om att han är född 1986..
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 649
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
412
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 141
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp