Container-problem

F

Fridolf

Jag undrar om någon har bra tips på hur och var jag kan hitta en container och vad den kan kosta? Jag inbillar mig att till mina två hästar är det det enklaste och bästa sättet att hantera gödsel, eller har någon annan något förslag?
 
Hej!
Jag har oxå två pållar men vi använder svarta sopsäckar för gödseln och använder hösnören till att binda ihop dom. Det kanske kan vara något? :) Det går åt 1-2 säckar per gång, och lättast är det om man använder spån.
Nackdelen är att man måste kunna förvara dom någonstans sålänge. Ha det :D
 
JAg vet folk som har en gammal släpkärra stående och kör iväg med när det är dags... Bygg upp väggarna lite så varar den ett tag. Så ska jag föröka lösa det med mitt problem... Fast piss är ju lite frätande...
Har du torv är det ganska smart att packa i säckar och sälja... Dessutom finns det många bönder som hämtar en torvgödsel... Dom älskar den och kan ibland tom betala för den... Och då kan man ju gjuta en liten plätt med cement på...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
616
Senast: bettysmatte
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 071
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 177
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 096
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp