Converse töjer dem sig?

Smurfoff

Trådstartare
Köpte ett par platå converse från trampolin förra månaden. Dem hade bara storlek 40 kvar, jag har 41. men hon i butiken sa att man brukar gå ner en storlek på converse. Dem satt bra och tårna hade bra med plats.

Var ute och gick ca: 1 timme med dem och då började det göra ruskigt ont där bak på foten, ni ser på bilden de går in lite där bak. Hade så ont så jag fick gå på tårna hem. Var stora skinnbitar som var av när jag kom hem.

Är det nu i början för dem är nya och inte töjt sig eller kommer jag få ont varje gång jag använder dem? Vågar inte använda dem igen då de gjorde så ont men tänkte prova när jag inte ska gå så mycket. Dem passar bra i foten men dem är liksom konstigt sydda bak. är bekväma när jag står still men när jag börjar gå efter ett tag så gör det ONT!

converse-plataa-962693-700x700.jpg


Dennna modellen är de.
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Mina har töjt sig jättemycket. Köpte ett par i London på superrea som var 1 storlek för liten men över vintern kunde jag till slut till och med pressa ner tjocksockar utan att det blev obekvämt.

Fick också en helvetes skoskav av mina nya converse nu men jag tejpade med compeed och körde på ändå och nu har de mjuknat eller nåt :)
 
Sv: Converse töjer dem sig?

De töjer sig. Anledningen till att det går bra när du står still är att foten blir ungefär en centimeter längre en stund under varje steg = mycket trångt i redan trånga skor.

Jag vet folk som går in skor genom att gå i dem när de är blöta, men jag har inte provat och kan inte lämna några garantier.
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Jag använda tidigare typ bara converse. De töjde sig en hel del. Dock minns jag att mina första converse gjorde något överjävligt ont första månaderna. Hade nog halva fötterna i tejp innan de verkligen format sig efter mina fötter. Efter det så ville jag typ bo i skorna :P
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Frågan är om jag VÅGAR ha dem imorgon kväll ska på bröllop här i Turkiet.. Har bara dem eller ett par sletna gympaskor. Så bättre med dessa. Men vill inte lida hela kvällen..
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Jag hade mina fast både hälar och tår var helt avskavda. Lösningen stavas Compeed :)
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Befinner mig i Turkiet nu så kan inte få tag i det här :P I en by mitt ute i ingestans
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Blöt skorna, på med tjocka blöta strumpor (går att vara barfota men inte riktigt samma resultat) och så går du i skorna tills dom är helt torra. Borde inte ta så himla lång tid med tanke på vart du befinner dig.
Känns dom fortfarande trånga så gör samma sak igen. Jag tycker det fungerar superbra!
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Funkar det på alla skor oavsett material?

Har 2 par skor jag skulle vilja forma om hälen på.
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Kan inte svara för alla material men jag brukade få göra det åt min mor och det var oftast skinnskor då. Jättekul för mig när jag har typ 1 strl större fötter än henne :p ajaj! Men det funkade..
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Frågan är om jag VÅGAR ha dem imorgon kväll ska på bröllop här i Turkiet.. Har bara dem eller ett par sletna gympaskor. Så bättre med dessa. Men vill inte lida hela kvällen..

NEJ! Inte gå på galej i nya skor! Gå i ett par BEKVÄMA skor, så att du kan vara med på festen sen!
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Det vågar jag nog inte svara på men tygskor och skinn funkar super.
Syntet/fuskläder tror jag det skulle funka på också, men vill inte säga något säkert. Är det 'billiga' skor så kanske det är värt att prova. Annars kostar det inte speciellt mycket hos en skomakare att töja och ändra passform (olika beroende på vart man bor givetvis).
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Det är 2 par Timberland så inte dom billigare skorna. Kanske borde låta bli.

Ena skon är deras mukluk med teddyfoder och den andra är en i skinn/nubuck med äkta fårskinn som foder.
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Ja, då skulle jag låta bli att prova hemma. Inte alls roligt om den blir fula eller går sönder på något sätt. Bättre och säkrare att gå till en skomakare om man inte vill 'pina' sig igenom tiden tills dom ändrat passform. ;)
 
Sv: Converse töjer dem sig?

Dom med fårskinn satt perfekt i ett halvår och helt plötsligt började dom skava. Båda paren funkar om jag har compeed på mig men det kan jag ju inte gå runt i hela vintern.
Får nog köpa ett par nya och gå i dom hemma dygnet runt ett par dagar så jag vet att dom inte skaver. Det börjar bli dyrt att köpa skor jag inte kan gå i.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har köpt ett par (lätt fodrade) Dr Martens. Sitter nu med två olika storlekar och kan inte bestämma mig för vilken som sitter bäst...
Svar
17
· Visningar
2 640
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 482
Senast: Ms_Antrop
·
Kläder & Bli fin Jag har de senaste tre månaderna reklamerat tre par asics och skickat tillbaka två par som varit felsydda. De jag har reklamerat har...
Svar
19
· Visningar
1 212
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 805
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp