Cornflakes!

Mjölk eller flignor först!

  • Mjölk först!

    Röster: 30 27,8%
  • Flingor Först

    Röster: 78 72,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    108
  • Omröstning stängd .
Cornflakes måttas med plastsked ned i den i tallriken redan väl avvägda portionen med fil , cornflakesen såklart från sin metallburk avsedd för cornflakeslagring, inget klättrande på stegar eller ösande från plastpåsar i kartonger. Så det så. ;)
Jag har faktiskt också burkar till min musli, muna havrepuffar och hade till corn flakes också. Himla praktiskt :D
 
Proffsigt! Står det kanske cornflakes på burken till och med?
4B667B11-4AA4-4F3B-BA16-5F44DAB1698C.jpeg


😏
 
Jag gillar att göra världen lite mer kaotisk, så jag har mina havrekuddar i en burk som det står cornflakes på. Ingen mjölk. Inga cornflakes. Först yoghurt, sen kuddarna.
mina havrepuffar bor i en burk det står kaffe på :d Har en oboyburk till pastaplattor, kaffeburk till pasta och teburk till mjöl :D Sådana runda så inga i metall. Förutom obayburken. har en sockerburk i plåt från Dansukker till socker :D
 
Nu äter jag sällan cornflakes och inte med mjölk, men äter jag flingor med mjölk hälls flingorna i först. Äter i regel flingor med fil/yoghurt dock och då ska flingorna i sist och inte blandas runt i filen/yoghurten.
 
Vad gör man först när man ska äta cornflakes!
Om jag äter med mjölk så är det flingorna först, äter jag med yoghurt är det flingor på toppen. Flingor får INTE bli mjuka 😱 Äter därför så snabbt jag kan. Nu händer det väldigt sällan, så det är inget stort problem 😊
 
Först mjölk, sen precis så mycket flingor man tror man kommer hinna äta innan de börjar mjukna. Sen fyller man på med flingor och äter upp dem. Upprepar.
 
Äter varken cornflakes eller mjölk, men ibland (ganska sällan) yoghurt och müsli. Då ska müslin vara på toppen, ej röras om och ätas snabbt för att inte bli mjuka. Jag har på riktigt svårt för människor som vispar runt och gör GEGGAMOJA av frukosten 😡🤢
 
Nja, inte i Sverige va? Lite annorlunda i UK. :D
Aha, under min uppväxt i Sverige minns jag det som ganska vanligt med mjölk till flingorna. Minns att en kompis och jag alltid åt cornflakes med jordgubbssylt och mjölk innan stallet, till exempel. Däremot är det ju väldigt svenskt det här att ha fil eller yoghurt till flingorna överhuvudtaget, men min uppfattning var nog ändå att många svenskar äter flingor med mjölk också.

Sen tänkte jag också på andra flingor än cornflakes när jag skrev mitt inlägg - typ chokladflingor, Special K, Cheerios och liknande äts väl ändå inte med fil/yoghurt? Eller? Det har jag aldrig stött på i så fall, inte ens i Sverige :p
 
Aha, under min uppväxt i Sverige minns jag det som ganska vanligt med mjölk till flingorna. Minns att en kompis och jag alltid åt cornflakes med jordgubbssylt och mjölk innan stallet, till exempel. Däremot är det ju väldigt svenskt det här att ha fil eller yoghurt till flingorna överhuvudtaget, men min uppfattning var nog ändå att många svenskar äter flingor med mjölk också.

Sen tänkte jag också på andra flingor än cornflakes när jag skrev mitt inlägg - typ chokladflingor, Special K, Cheerios och liknande äts väl ändå inte med fil/yoghurt? Eller? Det har jag aldrig stött på i så fall, inte ens i Sverige :p
Special K (och liknande) äter jag med fil och yoghurt. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 793
Senast: Habina
·
  • Omröstning
Mat Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 599
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
976
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har precis fått diagnosen mikroskopisk colit och ska börja medicinera med kortison. Jag är både taggad och orolig, så skönt att få...
Svar
13
· Visningar
709
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp