Coronasäkert fysiskt möte - förslag?

Roheryn

Trådstartare
Jag behöver träffa min chef för att diskutera min arbetssituation. Vi behöver lite tid på oss att diskutera igenom olika alternativ, och det skulle kännas bäst att inte ta det på telefon- eller videomöte. Hittills under pandemin har vi träffats på uteserveringar för lunch (medan det var vettig temperatur för det) och så har vi tagit ett antal "promenadmöten" där vi setts på lämplig plats (vi bor rätt nära varandra) och gått en runda på runt en halvtimma. Det har funkat jättebra, men nu är vädret bara skit! Det funkar inte riktigt med en halvtimma utomhus i nollgradigt ösregn, så jag vill gärna ha era förslag på hur man kan träffas fysiskt och prata utan att vara för nära varken varandra eller andra. Känner att jag fick slut på inspiration här nu, kan ni hjälpa mig?
 
Jag kan tänka att det kan lösas med tillräckligt stor lokal?

Om man sitter i ett vanligt rum så är det inte så många kubikmeter luft per person men om man sitter i en större konferenssal, bygdegård, folkets hus - så torde det vara skapligt säkert.

alltså tillräckligt stor lokal.
 
Två meters avstånd, öppet fönster och mask på båda deltagare. Jag har röstträning med patienter i riskgrupp på det viset och det är okejat av vårdhygien. Man kan även försöka undvika att sitta direkt mittemot varandra, men det är nog lite överkurs vid normala samtal.
 
Alltså, själv hade jag inte brytt mig om att sitta vid ett bord med chefen en halvtimme om de bara såg till att avboka om de nu har symtom förstås.

Men är man orolig och vill vara mer försiktig så är det väl bara att gå en promenad tillsammans? Om det rör sig om en såpass kort tid och att man ska prata arbetssituation då man kanske inte behöver nån dator eller dokument.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 835
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Ja, folk pratar stort om att videomöten är något som kommer vara kvar mycket av på olika jobb och hemarbete likaså osv, som om det bara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 521
Senast: Stefffie
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 619
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 590
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp