Costa Rica?

Jag har även ridit från Arenal till Monteverdes dvs från Låglandet med den aktiva vulkanen upp till höglandet regnskog .
Shit vad coolt!

Jag upplever inte alls att landet på ngt sätt skulle vara en fara för turister i sig, men utifrån vägarna och terrängen skulle jag ändå inte propagera för att bila runt i egen regi som turist utan där vill man ha chaufför /resa med guide/buss .
Ah. Det lockar inte oss alls faktiskt. Varken chaufför eller resa med nån sorts guide/bussgruppsgrej.
 
Kl
Även jag har rest runt i Costa Rica och säger som övriga det är en fantastisk upplevelse om man ffa som TS vill nyttja att landet har allt från stränder, inland , vulkaner och regnskog !
Jag upplever inte alls att landet på ngt sätt skulle vara en fara för turister i sig, men utifrån vägarna och terrängen skulle jag ändå inte propagera för att bila runt i egen regi som turist utan där vill man ha chaufför /resa med guide/buss .
Jag har även ridit från Arenal till Monteverdes dvs från Låglandet med den aktiva vulkanen upp till höglandet regnskog . En upplevelse ! Ridit där även utöver den etappen och som vanligt oavsett var man befinner sig är det en särskild upplevelse att få se land via hästryggen .

Måste säga att det var inga större problem att bila runt. Gps var toppen, men tror det hade funkat med vanlig karta också. Sen var det väldigt skönt med AC i bilen, finns det i deras bussar?
 
Shit vad coolt!


Ah. Det lockar inte oss alls faktiskt. Varken chaufför eller resa med nån sorts guide/bussgruppsgrej.
Ja det var en fantastisk upplevelse ! Det kräver dock lite vana ryttare då det var stora vattendrag/forsar hästar skulle igenom och sen otroligt långa och kanska starkt kuperade backar hästarna skulle ta sig uppför . Men upplevelsen var helt fantastisk !

Jag har inte rest runt på ngn charter om du tolkat det så utan valt transport bara emellan ;)

@ninsan jag har 10 år på nacken sen jag var där nu men alla bussar hade AC då . Helt underbar natur att färdas i på slingriga vägar som var helt galna ibland men funkade super utifrån erfarna som körde ..,
 
Senast ändrad:
Det kräver dock lite vana ryttare då det var stora vattendrag/forsar hästar skulle igenom och sen otroligt långa och kanska starkt kuperade backar hästarna skulle ta sig uppför . Men upplevelsen var helt fantastisk !
Då är det definitivt nåt för mig. Tack för tipset!
 
Någon här som varit till Costa Rica? När, var hur? All info mottages tacksamt :love:

Jag var där för snart 2 år sedan, först 18 dagar fågelskådning, sedan 7 dagar med hyrbil på egen hand. Bifogar rapport från fågelskådar-delen.
http://www.heliangelus.se/files/pdf/costa rica 2014 mars.pdf
På egenhand var vi först i Samara, där vi solade och badade några dagar. Vi fick tag på ett litet hus med egen pool, men det var väldigt fullbokat, så åker man under högsäsong ska man absolut förboka. Vägen till Samara, och de andra badorterna i närheten är väldigt dålig, man snittar på ca 40 km/h. De sista dagarna var vi i Monteverde, särskilt vägen upp dit var otroligt vacker. Vi hade tur med vädret där, det vanligaste är väl regn, eftersom det är en molnskog. Mitt intryck av landet var att det var toppen för fågelskådning, men det finns inte så mycket annat turistiskt. Man ska nog ha något specialintresse som djur/natur, ridning, eller surfning för att ha något att göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 025
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: LovingLife
·
Fritid Denna regniga söndagsförmiddag drömmer vi oss bort till Costa Rica, som är det tilltänkta målet för vår bröllopsresa. Vi gifter oss i...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Ava22
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 860
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp