Grafisk design

LovingLife

Trådstartare
Hej kära bukare,

Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på universitetsnivå och skulle behöva jobba heltid vid studier. Jag har kikat på alternativ såsom folkhögskola som jag dras lite mot, men jag vill helst läsa något på distans för att få det att fungera i livet.

Ett alternativ jag funderat på är att helt enkelt skapa min egen portfolio genom att på fritiden skapa detta. Nån som har gjort något liknande och fått jobb? Alla tips mottages tacksamt!
 
Hej kära bukare,

Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på universitetsnivå och skulle behöva jobba heltid vid studier. Jag har kikat på alternativ såsom folkhögskola som jag dras lite mot, men jag vill helst läsa något på distans för att få det att fungera i livet.

Ett alternativ jag funderat på är att helt enkelt skapa min egen portfolio genom att på fritiden skapa detta. Nån som har gjort något liknande och fått jobb? Alla tips mottages tacksamt!
Folkhögskola är oftast gymnasialnivå så det går inte på samma lånepott som dina universitetsstudier.
 
Vad tänker du dig för yrke i slutändan? :) Grafisk design är jättekul(!) men mina fem cent är att marknaden är rätt överhettad. När jag anställer designers så är det många sökande med tung utbildning på varje tjänst (men såklart kan det ju kanske se olika ut i olika delar av landet).
 
Ursäkta mitt sena svar och stor tack för era! Ang. folkhögskola så är det en av anledningarna till att jag vill välja det. Åtminstone för bidragsdelen.

Jag har förstått att det är lite konkurrens och har därför även kikat på programmering - front end, men är rädd att det kanske är en aning för tekniskt eller rent av tråkigt för min del. Men man vet aldrig. Jag tror att grafisk design hur skulle passa mig bättre, men då kanske jag nästan måste läsa en längre utbildning för att ens ha en chans?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 843
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag känner mig less och låst. Jag vill göra något annat med mitt liv men vet inte var jag ska börja. Helst hade jag velat jobba inom...
2
Svar
30
· Visningar
2 773
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp