Sa dom nyss att det var 620 fall i Sverige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste erkänna att jag följt med dåligt i allt. Trots att jag är en högriskpatient. Nu har 2 av mina kollegor på annan ort börjat jobba mer hemifrån. Jag har sagt Nej till kommande mässor. (lokala visserligen som inte ställts in)
Sambon hade en kollega på jobbet som blev sjuk idag och nu har han nojjat ihop totalt. Dock misstänker de att det är en helt vanlig förkylning och hela arbetslaget har varit involverat i och sökt på nätet och pratat med sjukvården om tecken mm.
Nu tycker sambon att jag ska börja jobba mer hemifrån och undvika tillställningar. Jag har alltid handsprit med på både kontor och i bil men det är pga av att jag ofta är ute bland avlopp och inte vill ha dessa baskelusker på mig. Redan blivit riktigt dålig en gång efter inspektion av ett större reningsverk och trots rejält med tvätt/handsprit blev jag ruggigt sjuk.
Vad tror ni? Bör jag vara mer försiktig? Bör jag börja jobba mer hemifrån?
Har inte oroat mig direkt över detta men mina närmaste oroar sig rejält för mig just nu.
Jag har hostat i tre dagar och fick idag även ont i halsen. Men än så länge känns det mer som en rethosta.Antingen är jag hypokondrisk eller så har jag börjat hosta lite mera på eftermiddagen.
Har bara en timme kvar av min arbetstid så jag bestämde mig för att skicka ett mail till chefen och så ska jag åka hem. För säkerhets skull. Känns inte fräscht att hosta då och då nu när läget är som det är.
Har gamla föräldrar hemma också tyvärr men den delen går inte att göra så mycket åt.
Jag såg det igår,typ 13.39En positiv sak för min del som bor på landet och är föräldraledig var att bensinpriset var extremt lågt idag. Under 14 kr har det inte legat på länge.
För min del känns det mera som en slemhosta.Jag har hostat i tre dagar och fick idag även ont i halsen. Men än så länge känns det mer som en rethosta.
Folk bunkrar fel saker, det är drivmedel man ska bunkra nuJag såg det igår,typ 13.39
Jag inser att chansen finns att man bara inbillar sig, den makten är stor, då jag inte rest utomlands. Men men, får väl se om det går genast över eller blir värre.
En dag eller två borta gör nog inte så mycket. En del kommande bokningar hos oss har ställts in.
Behöver man ens belasta sjukvården med en fråga om man ska jobba hemma om man tillhör en riskgrupp och har möjlighet?Spontant skulle jag säga jobba mer hemifrån. Men kolla med din behandlande läkare vad hen råder till.
Det är hemskt svårt att veta var gränsen gårJag har varit skruttig sedan i lördags men det är mest troligt bacillen jag fick av barnet som var skruttig sedan tisdag förra veckan. Vi har inte varit på resande fot före det, så jag antar att det är en vanlig bacill från förskolan(Både jag och barnet hostar typ alltid när vi blir sjuka).
Nej "man" bör inte chansa. Risken är ju att man smittar någon som kan dö av skiten.Det är hemskt svårt att veta var gränsen gårmyndigheterna säger ju något med halsen så ska man stanna hemma och man undrar liksom ... Ett host var 20e minut?
Tänkte även på den där läkaren som knappt hade några symptom alls, stört omöjligt att vetaSka man chansa?
![]()
Har en 91 årig gubbe hemmavid, så det är nästan likadant oavsett om jag jobbar eller inteNej "man" bör inte chansa. Risken är ju att man smittar någon som kan dö av skiten.
Har vi säkert, men hen vet nog inte om det ännuAlltså vi brukar ju ha allt på Buke,har vi ingen smittad?