Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hörde alltså rätt, det är 620(!!) bekräftade fall 😮 men nu kommer ju siffrorna minska iom att man inte längre kommer provta folk som inte ligger inne.

Jag förstår inte hur du kan vara förvånad. Självklart ökar fallen och kommer fortsätta öka . Är väl inget att höja ögonbrynen åt i nuläget?
Vi vet att smittan finns här, så självklart kommer fler bli smittade.

Vi har fått förhållningsregler på jobb bl a:
Vid minsta symtom på luftvägsinfektion som torrhosta, förkylning och feber etc, ska man stanna hemma och meddela sin närmsta chef

Inte helt säker på om man ska stanna hemma vid förkylning eller först om man har alla 3 symptomen dock

Jo, men det kanske inte är läge att slå på stora trumman offentligt. Spridande av panik har i forna tider ansetts som mer eller mindre förräderi... och jag är böjd att hålla med.
Jag var inte så orolig förut men börjar bli det på riktigt nu. Sorry.

Edit : egentligen har jag helatiden vetat att det kommer bli som det är idag bara genom att följa utvecklingen i Kina och sedan Italien, men när det väl sker så blir det endå väldigt overkligt och nära på ett helt annat sätt.

Jag var inte så orolig förut men börjar bli det på riktigt nu. Sorry.

Edit : egentligen har jag helatiden vetat att det kommer bli som det är idag bara genom att följa utvecklingen i Kina och sedan Italien, men när det väl sker så blir det endå väldigt overkligt och nära på ett helt annat sätt.
Vad är det du är orolig för rent konkret? Jag oroar mig förvisso för mina nära och kära som är i riskgrupper, men jag själv är inte i en riskgrupp och känner mig inte oroad för den delen. Andra människors panik är dock bekymmer sam och det här hamstrandet som pågår nu riskerar ju att utlösa nya typer av kriser.

Vad är det du är orolig för rent konkret? Jag oroar mig förvisso för mina nära och kära som är i riskgrupper, men jag själv är inte i en riskgrupp och känner mig inte oroad för den delen. Andra människors panik är dock bekymmer sam och det här hamstrandet som pågår nu riskerar ju att utlösa nya typer av kriser.
Jag oroar mig för följande :

1 bli smittad
2 bli arbetslös lång sikt
3 att mina nära och kära ska dö pga högrisk
4. att varor jag behöver ska ta slut eftersom folk handlar som galna
5. Att vi inte idag vet följderna av viruset på lång sikt. Tex om jag blir sjuk idag men frisk om en månad, kommer det påverka min hälsa om låt säga 10 år?

Kom hem till att bli lite behandlad som pestsmittad :cautious::rofl::D Fick påminna om att det isåfall inte är luftburet ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 073
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 096
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 348
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 026
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25